startstop

Porsche 911 generácie 964 v podaní úpravcu Theon Design

Porsche 911 je dlhodobo unikátnym vozidlom. Stáva sa ešte zaujímavejším, ak sa nájde nejaká spoločnosť, ktorá doňho dokáže nahodiť najmodernejšie technológie.

Presadiť sa však s niečím novým v dnešnom svete chce guráž a odhodlanie. Hlavne, keď ide o obnovu ikony superšportov, akým samotné Porsche 911 je. Padnete síce do hľadáčika množstva záujemcov a potenciálnych zákazníkov, no chce to trpezlivosť ich presvedčiť o tom, že práve vy ste tou správnou značkou, ktorá dokáže spraviť z „obyčajného“ auta niečo špeciálne a výnimočné. Keď si to tak zoberiete, na svete sú značky ako RWD či Ruf, ktoré sa špecializujú práve na Porsche 911.

Ich projekt Porsche 911 generácie 964 nesie označenie BELL001. Nemusíte sa však báť, nejde o označenie zvončeka. Označenie nesie na základe toho, že hrdý majiteľ tohto restomodu pochádza z Belgicka.

Renovácia s pridanou hodnotou

Porsche 911 (964) prešlo kompletnou renováciou. A keď hovoríme o kompletnej, tak tým myslíme tú od základov. Do zadnej časti sa nasťahoval 3,6-litrový šesťvalec. Namiesto umiestnenia klimatizácie pribudol kompresor značky Rotrex. Ten sa nachádza na pravej strane. Na opačnej strane nájdeme dvojitý chladič. O klímu však neprichádzate, je riešená pomocou systému OEM.

Maximálny výkon vďaka jednotlivým úpravám je 400 koní a krútiaci moment má hodnotu 500 Nm. Motor je spriahnutý s klasickou, pôvodnou päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nie je však až taká pôvodná, prešla totiž taktiež celou mechanickou obnovou. Tlmiče však boli nahradené tými najmodernejšími. Toto vozidlo tak bude schopné ponaháňať po okreskách aj súčasné športové automobily a zároveň poskytne posádke viac komfortu.

Po vizuálnej stránke nejde o žiadnu extravagantnú úpravu. Je to iba jemné doplnenie a zvýraznenie kriviek, aké poznáme. Nakoľko je aj trend v automobiloch „nafúknutý“, tak aj Porsche 911 (964) dostalo menšie zaoblenia na správnych miestach. Theon Design pri výrobe tohto vozidla pracoval s dodávateľom karbónových doplnkov pre F1. Pohotovostná hmotnosť po úpravách je 1.265 kg a rozloženie váhy 50:50. Výroba takéhoto vozidla trvá priemerne 18 mesiacov a čiastka je cca 444-tisíc eur.

https://youtu.be/BdbEHH00nU4

Exit mobile version