Domov Lifestyle Porsche 911 Dakar oficiálne: rally verzia nebude pre každého

Porsche 911 Dakar oficiálne: rally verzia nebude pre každého

Porsche sa vracia k svojmu historickému úspechu v rally a dokazuje, že model 911 je mimoriadne všestranným športovým automobilom. S vyššou svetlou výškou a terénnou výbavou môže šantiť aj mimo spevnených ciest.

Porsche 911 Dakar je moderným odkazom na 911-tku, ktorá v roku 1984 zvíťazila na Rally Paríž-Dakar v roku 1984. Započala tak tradíciu pohonu všetkých kolies, teraz však tento ikonický automobil dostáva aj dobrodružnejšiu vizáž a adekvátnu technickú výbavu na pokorenie mimoasfaltových ciest. Nové Porsche 911 Dakar bude k dispozícii aj s voliteľným balíčkom Rallye Design pripomínajúcim víťazné vozidlo z roku 1984. Verzia Dakar sa zatiaľ nezaradí do bežného portfólia Porsche 911, automobilka tento variant limituje na výrobu 2500 kusov.

Nastaviteľný podvozok

Prvým nápadným detailom Porsche 911 Dakar je jeho svetlá výška, ktorá je o 50 milimetrov vyššia ako u 911 Carrera so športovým podvozkom. Štandardne dodávaný systém zvýšenia podvozku môže zvýšiť prednú a zadnú časť o ďalších 30 milimetrov. Svetlá výška a uhol nájazdu tak konkurujú konvenčným SUV. Nastavenie „vysokej úrovne“ je k dispozícii pre ambiciózne dobrodružstvá v teréne pri rýchlostiach až do 170 km/h. Nad touto rýchlosťou sa auto automaticky zníži na normálnu úroveň.

Špeciálne pneumatiky Pirelli

Športovo terénne vlastnosti vozidla dopĺňajú špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus (rozmer 245/45 ZR 19 vpredu a 295/40 ZR 20 vzadu). Hrubý dezén má hĺbku deväť milimetrov, zosilnené bočnice a dve vrstvy kostry. To robí pneumatiky ideálne aj do náročného terénu a sú vysoko odolné proti prerezaniu. Letné a zimné pneumatiky Pirelli P Zero sú k dispozícii na želanie, tiež s dvoma vrstvami kostry. Ale terénne pneumatiky sú súčasťou štandardnej výbavy a ponúkajú dynamiku športového auta aj na spevnenej ceste.

Nové jazdné režimy

O pohon sa stará trojlitrový dvakrát preplňovaný šesťvalec s najvyšším výkonom 480 koní a maximálnym krútiacim momentom 570 Nm. Porsche 911 Dakar zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Kvôli terénnym pneumatikám je maximálna rýchlosť obmedzená na 240 km/h.

Štandardne je motor spojený s osemstupňovým automatom PDK a pohonom všetkých kolies Porsche. Súčasťou štandardnej výbavy je aj riadenie zadnej nápravy a stabilizácia proti prevráteniu PDCC. Súhra všetkých komponentov vedie k tomu, že 911 Dakar je na piesku a sypkých povrchoch rovnako dynamický ako na napríklad na Nürburgringu. O maximálny výkon v teréne sa starajú dva nové jazdné režimy, ktoré je možné zvoliť pomocou otočného spínača na volante. Režim Rallye je ideálny pre sypké, nerovné povrchy a má pohon všetkých kolies zameraný na zadné kolesá. V režime Offroad sa automaticky aktivuje vysoká svetlá výška. Tento režim je navrhnutý pre maximálnu trakciu v náročnom teréne a na piesku. Oba nové jazdné režimy obsahujú aj nový Rallye Launch Control.

Porsche 911 Dakar

Vzhľad prispôsobený drsnej divočine

Medzi ďalšie charakteristické črty modelu 911 Dakar patrí odľahčený zadný spojler a predné veko batožinového priestoru s výraznými výstupmi vzduchu prevzatými z 911 GT3. Nechýbajú ani štandardné off-roadové detaily ako červené hliníkové ťažné oká vpredu a vzadu, rozšírené podbehy kolies a prahy či ochranné prvky z nehrdzavejúcej ocele. Bočné prívody vzduchu na sú tiež chránené proti odletujúcim kameňom mriežkami z nehrdzavejúcej ocele.

Porsche 911 Dakar

Strecha Porsche 911 Dakar je vybavená 12-voltovou zásuvkou pre svetlomety voliteľného strešného nosiča. S nosnosťou 42 kilogramov sa do regálu bez problémov zmestí off-roadová technika ako kanistre s palivom a vodou, skladacie lopaty a trakčné dosky. Pre 911 Dakar je k dispozícii aj strešný stan.

Porsche 911 Dakar

Prepracovaný kokpit

V interiéri podčiarkuje 911 Dakar svoje športové ambície štandardnými anatomickými sedadlami a absenciou zadných sedadiel. Ľahké sklo a ľahká batéria ešte viac znižujú jeho hmotnosť, vďaka čomu môže Porsche 911 Dakar vážiť iba 1 605 kg, čo je len o 10 kg viac ako váži 911 Carrera 4 GTS s PDK.

Porsche 911 Dakar

Charakteristickým znakom interiéru Dakaru sú štandardné povrchy Race-Tex s dekoratívnym prešívaním v odtieňovej zelenej farbe, ktoré sú pre 911 Dakar dostupné aj ako metalická vonkajšia úprava. Balíček Rallye Sport zahŕňa ochrannú tyč proti prevráteniu, šesťbodové bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj.

Porsche 911 Dakar

Rallye Design Package

Srdcom spomínaného balíka Rallye Design od Porsche Exclusive Manufaktur je dvojfarebná povrchová úprava v bielej a modrej metalíze. Je to prvýkrát, čo Porsche zaviedlo do sériovej výroby kombináciu dvojfarebného laku a dekoratívnej fólie. Na boku vozidla si zákazník môže dokonca zvoliť individuálne pretekárske číslo od 0 do 999.

https://youtu.be/zmADLllSxOE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSmajlík na kolesách a hore bez. Genesis predstavuje koncept elektrického kabrioletu
Nasledujúci článokZosadia Škodu z trónu? V roku 2023 prídu na Slovensko ďalšie 3 čínske elektromobily