Domov News Porsche 911 už nebaví zdolávať okruhy. Najnovšie jazdí po sopkách v Čile

Porsche 911 už nebaví zdolávať okruhy. Najnovšie jazdí po sopkách v Čile

Dvojica experimentálnych Porsche 911 a tím vedený vytrvalostným pretekárom a dobrodruhom Romainom Dumasom sa vydal preskúmať limity vozidiel na jedno z najťažších miest na svete – na strmé svahy Ojos del Salado v Čile, najvyššej sopky na svete.

Porsche 911 sa stalo jedným z mála vozidiel akéhokoľvek druhu, ktoré kedy dosiahli takú extrémnu nadmorskú výšku. Modelu 911 s Romainom Dumasom za volantom sa podarilo dosiahnuť výšku 6 007 metrov nad morom. Počas cesty zdolal prudké stúpania i klesania, prešiel ľadové polia a otestoval schopnosti auta pri teplotách mínus 30 stupňov Celzia.

Vyššie boli iba lietadlá

Bol to skutočne nezabudnuteľný a výnimočný okamih na mieste, ktoré je krásne a brutálne zároveň. Myslím, že jediné stroje kdekoľvek na svete vyššie ako my boli dnes iba lietadlá! Ako tím sme sa o aute veľa naučili,“ povedal Romain Dumas. „Máme obrovský rešpekt k tým ľuďom a horolezcom, ktorí sa dostali vyššie. Toľko ľadu a snehu ako bolo na vrchole sopky ešte nikto z nás nevidel. Vyšli sme do výšky viac ako 6 000 metrov nad morom. No tu už mohutné steny ľadu a snehu znamenali, že ďalej ísť nemôžeme. Sme naozaj hrdí na to, čoho je auto schopné. Dúfam, že sa v budúcnosti dočkám ďalších dobrodružstiev.

Porsche 911

Porsche do každých podmienok

Aké autá sa to teda dostali tak vysoko? Netradičné expedičné špeciály sú postavené na základe modelu Carrera 4S s preplňovaným šesťvalcovým motorom s výkonom 443 koní a manuálnou sedemstupňovou prevodovkou. Porsche 911 sa ukázalo ako vynikajúci základ expedičného vozidla aj do takýchto extrémnych podmienok, pretože má robustnú, no pritom ľahkú konštrukciu podvozka, krátky rázvor, vysoký výkon a schopnosť dobre sa vyrovnať s vysokými nadmorskými výškami. Z tohto základu inžinieri vo výskumnej a vývojovej základni Porsche vo Weissachu ďalej úzko spolupracovali s Romain Dumas Motorsport.

Porsche 911

Riadna porcia svetlej výšky

Autá boli dodatočne najskôr vybavené ochrannými klietkami, sedadlami z uhlíkových vlákien a popruhmi, aby splnili bezpečnostné požiadavky, ktoré si takýto projekt vyžaduje. Ďalej bola zvýšená svetlá výška až na 350 mm. Skrátili sa prevodové pomery, aby bolo možné pri nízkych rýchlostiach jemne a citlivo dávkovať plyn. Porsche navyše dostali špeciálne extrémne pevné ochrany spodku karosérie z kevlaru, ktoré umožňujú doslova kĺzanie po skalách. Samozrejmosťou sú terénne pneumatiky.

The begining of an adventure: Pushing the 911 to extremes

Pribudlo tiež zariadenie s názvom Porsche Warp-Connetter. Pôvodne bol navrhnutý pre použitie v motoristickom športe. Tvorí mechanické spojenie medzi všetkými štyrmi kolesami, čo umožňuje konštantné zaťaženie kolies, aj keď je podvozok extrémne pohyblivý. Prispieva to k maximálnej trakcii. Boli tiež použité manuálne prepínateľné uzávierky diferenciálov spolu s pokročilým systémom steer-by-wire. Nakoniec bol do prednej časti auta pridaný navijak. Chladiaci systém sa posunul vyššie, aby umožnil autu zdolávať extrémnejšie terénne úseky bez strachu z poškodenia.

Porsche 911

Nespí ani Lamborghini

Porsche tento dobrodružný výlet určite nepodniklo len tak. Už čoskoro by malo predstaviť terénnejšiu verziu 911 s označením Dakar alebo Safari. Podobným smerom mieri aj Lamborghini, ktoré plánuje začať predávať Huracán Sterrato (v preklade doslova poľná cesta). A aké vlastne môže byť použitie mierne zdvihnutého športového kupé? Lamborghini to predvádza na akčnom videu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVodiči pozor, Únia autodopravcov Slovenska v nedeľu zablokuje diaľnicu D2
Nasledujúci článokMercedes-AMG predstavuje svoju limitovanú verziu C63 S F1 Edition