startstop

Nestačí 830 koní v plug-in hybride? Turbo Technic má odpoveď

Rýchlejší než rýchly, dravší než dravý. Aj takto by sa dal pomenovať zrejme najvýkonnejší Mercedes-AMG GT 63 S 4-door jedného majiteľa.

Blízky východ sa javí byť ako druhou Amerikou a niekedy aj krajinou neobmedzených možností. Zatiaľ čo v USA si dávajú pozor na to, aké úpravy sa na vozidlách dejú, tak pre Blízky východ je to niekedy naopak – je im doslova ukradnuté, ako na tom dané vozidlá sú. Príkladom môže byť aj tento Mercedes-AMG GT 63 S 4-door z Kataru.

Základný model AMG GT 63 S má pod kapotou poctivý osemvalec s maximálnym výkonom 470 kW/639 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Toto rodinné auto zvládne zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 315 km/h. Najvýkonnejším štvordverovým AMG GT 63 S je však E Performance s maximálnym výkonom 620 kW/831 koní a krútiacim momentom 1.400 Nm. Stále málo? Prejdime teda na skvost z Kataru.

Spoločnosť Turbo Technic Hamburg do zákazníckeho štvordverového kupé dodala dvojicu vylepšených turbodúchadiel od firmy Spool Performance. Pre vykonanie zmien bolo potrebné nahodiť aj nové palivové čerpadlo. Zmeny, ktoré sa tu udiali, majú za následok takmer dvojnásobný výkon – 1.350 koní a 1.250 Nm krútiaceho momentu. Výsledkom tak je zlepšenie zrýchlenia z pokoja na 100 km/h v priebehu 2,6 sekundy, čo je dokonca lepšie, než spomínaná plug-in hybridná verzia Mercedes-AMG GT 63 S E Performance.

Zmenou zrejme neprešiel podvozok, kolesá a taktiež interiér. Na prvý pohľad však došlo k niekoľkým zmenám na exteriéri. Azda najväčším prerodom prešla kapota s výduchmi z uhlíkových vlákien a vzadu pribudlo čierne zadné krídlo. Farba skeletu nenápadne pripomína tú, ktorú môžeme vidieť na najnovších audinách – Nardo. V skutočnosti však ide o modrý lak Meissen na zákazku.

Exit mobile version