startstop

TEST Yamaha MT 07. Ideálna motorka pre začiatočníkov

Blížia sa nám Vianoce a čo najviac poteší pod stromčekom čerstvého držiteľa vodičského oprávnenia na motorku? No predsa nová motorka. Ideálnym strojom pre začiatočníkov je práve Yamaha MT 07. Poďme si o nej povedať viac.

Model Yamaha MT 07 je dostupná a jazdecký veľmi vydarená mašinu, ako na začiatok tak aj pre skúsenejších jazdcov. Poháňaná je dvojvalcovým motorom s označením CP 2 s obsahom 689 centimetrov kubických a výkonom 73 koní. Ten je možné znížiť pre držiteľov vodičského oprávnenia skupiny A2.

MT 07 má výkonu vo svojej triede dostatok. Dvojvalcový motor zaberá už v spodných otáčkach a ťahá až po obmedzovač. Maximálneho výkonu dosiahne pri 8 750 otáčkach, a maximálny krútiaci moment o niečo skôr pri 6 500 otáčkach. Krútiaci moment sa zastaví na hodnote 67 Nm. Síce vás neprekvapí a neohúri príliš veľkým výkonom ale zato neprekvapí ani neskúseného jazdca.

Reakcia na plyn je prijemne vlažná a oproti predchádzajúcej generácii sa trochu zjemnila a nie je až taká citlivá a uskákaná. O zastavenie sa vpredu postarajú dva 298 milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi. Reakcia a dávkovateľnosť prednej brzdy je na dobrej úrovni a s prehľadom si poradí v každej situácií.

Kolesami nadol

Vzadu je to zase jeden kotúč s rozmerom 245 milimetrov a jednopiestikovým strmeňom.
Nedá mi nespomenúť, že pri prudšom brzdení najprv pocítite ako sa vám predok ponorí a až potom začne naozaj brzdiť. Dôvodom je mäkšie ladené odpruženie v prednej vidlici, ktoré je nastavené skôr komfortne ale zároveň je dostatočne tuhé aj pre väčšie náklony v zákrutách, kde vás pekne podrží.

Škoda že si Yamaha MT 07 s prednou vidlicou nedala viacej roboty a nevybavila ju napríklad progresívne vypnutou pružinou, ktorá by prílišné ponárania prednej časti určite čiastočne odstránila. Pruženie nie je nastaviteľné takže sa budete musieť uspokojiť s tým čo vám Yamaha do MT-čky nabalila.

Poďme jazdiť

Veľkosť palivovej nádrže je 14litrov, čo pri priemernej spotrebe ktorú Yamaha udáva na hodnote 4,2 litra na 100 kilometrov vám dá priemerný dojazd s hodnotou 250 kilometrov.

Kde Yamaha vypočula majiteľov predchádzajúcich generácii je pri rozložení LCD displeja, kde sa otáčkomer zo spodnej časti presunul práve na vrch. Ďalej tu nájdeme rýchlomer a ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Potom už tu je len jednoduchý palubný počítač ktorý vám vie ukázať napríklad teplotu vzduchu a prejdené kilometre. Nejaké jazdné módy či mapy motora v Yamaha MT 07 budete hľadať márne. Je to jednoduchá a nenáročná motorka pre každého.

Čo si asi každý všimne a od predchádzajúcej generácie prešlo najväčšou zmenou je práve dizajn. Hlavne v prednej časti už viac neuvidíte starý veľký svetlomet. Ten bol nahradený novým LED projektorom s denným svietením po stranách, ktorý jej dodáva futuristický a moderný nádych. Zároveň dizajnovo Yamaha zjednocuje svoju kategóriu Hyper Naked do ktorej nová MT-čka nádherne zapadá. Ďalej sa zmeny konečne dočkali predné smerové svetlá a namiesto veľkých oranžových žiarovkových smeroviek sa na ich mieste usadili pekne malé LED smerovky.

Sedlo je vo výške 805 milimetrov a v prednej časti je zúžene. Posed na nej je príjemný a skôr vzpriamený a turistický. Uhol kolien je tiež pohodlný a nebude vám robiť problém ani pri dlhších výletoch.

Pár slov na záver

Yamaha novú MT 07 postavila jednoducho a pre naozaj širokú škálu jazdcov. Či už nováčikov ktorých neprekvapí a nebude ich zaťažovať zbytočnými nastaveniami až po tých skúsenejších, ktorí sa s ňou budú vedieť naozaj zahrať a užiť si každú jazdu naplno.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Yamaha MT 07
MOTOR : 689 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 184 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 805 milimetrov
ZÁKLADNÁ CENA : 6 590 €

 

Exit mobile version