Domov MOTO Moto News TEST Yamaha Tracer 9 GT. Priateľ na dlhé trasy so športovým duchom

TEST Yamaha Tracer 9 GT. Priateľ na dlhé trasy so športovým duchom

Yamaha nám tento rok predstavila už v poradí tretiu generáciu cestovného motocykla. Tentokrát s označením Yamaha Tracer 9 GT. Už na prvý pohľad je zrejmé kam a pre koho je Tracer navrhnutý a stavaný. Poďme však pekne od začiatku.

Yamaha Tracer 9 GT zvládne aj šotolinu a presun po nespevnených cestách avšak jeho doménou je určite asfaltová cesta, kde hltá kilometre ako nič a zvládne aj svižnejšie tempo. Tracer-u Yamaha dala do vienka starý známy motor s označením CP 3. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že je to rovnaký motor ako mal Tracer v predchádzajúcej generácii nie je tomu tak. Kvôli normám EURO 5 prešiel niekoľkými zásadnými zmenami. Tou najpodstatnejšiu je, že sa zmenil zdvih piestov a objem mu narástol na presne 890 centimetrov kubických.

Technické parametre

CP3jka je trojvalcový vodou chladený motor, ktorý po úpravách má výkon 119 koní pri 10 000 otáčkach a krútiaci moment je na úrovni 93 Nm. Ten Yamaha Tracer 9 GT dosiahne už pri 7 000 otáčkach za minútu. Rovnaký motor nájdete aj v MT 09 s totožnými parametrami.

Plyn je elektronický a odozva na neho je veľmi presná. Niekedy až príliš. Než som si zvykol na prácu so spojkou a plynovou rukoväťou boli rozjazdy trochu rozskackané.
CP3-jka je aj v Treceri, ako aj v MT09 ladený na čo najlepší priebeh krútiaceho momentu a ťahá nádherne už od spodných otáčok až po obmedzovač. O ďalší presun výkonu dozadu na koleso sa stará šesť stupňová prevodovka s antihopingovou spojkou.

Vo verzii GT mate navyše oproti Tracer 9 aj obojstranný quickshifter. Hore radí skoro nepostrehnuteľne a veľmi presne. Zato smerom nadol ako som už aj pri MT09 spomínal mi trochu vadilo, že plyn musí byť úplne zavretý aby fungoval. A aby ste sa náhodou nepomýlili kedy ako funguje Yamaha, nám na palubný prístroj pridala aj ukazovateľ kedy funguje quckshifter so šípkami. Podľa mňa je to úplná zbytočnosť. Povedzme si, ako často sa snažíte pozerať na prístroje a hľadáte tam ukazovateľ quickshiftera kedy a ako funguje?

Kolesá

O zastavenie sa nám stará vpredu dvojkotúčový brzdový systém. Kotúče majú rozmer 298 milimetrov a radiálne uložený štvorpiestikový strmeň. Predná brzdová pumpa je taktiež radiálna a odozva na akékoľvek brzdenie je presné a výborne dávkovateľné. Zároveň však nie je až príliš agresívne. Vzadu sa nachádza jeden kotúč s rozmerom 245 milimetrov a jednopiestikový strmeň. Celý brzdný systém je od značky Nisin.

Najväčšia zmena oproti predchádzajúcej generácii Tracera je jeho podvozok. V GT-čku je elektronicky nastaviteľný od značky KYB. Avšak ako vzadu tak aj vpredu si treba manuálne nastaviť predpätie pružín. Vpredu to nie je až taký problém tam si to nastavíte raz a máte pokoj. Avšak vzadu netreba zabúdať, že pokiaľ si nabalíte kufre na výlet alebo zoberiete spolujazdca je dobré si ho trochu pritiahnuť. Kapacita palivovej nádrže je presne 18 litrov, čo pri udávanom údaji od Yamahy s priemernou spotrebou 5 litrov na 100 kilometrov, vám poskytne skoro 400 kilometrový dojazd. Ja som sa však nedostal pod hodnotu 6,5 litra. Na obranu Yamahy jazdil som s ňou prevažnú väčšinu športovejším štýlom.

Technológie

Neviem prečo, ale niekto v Yamahe si povedal, že na model Yamaha Tracer 9 GT nedá jeden veľký palubný displej, ale namiesto toho sem dali rovno dva 3,5 palcové TFT displeje. Na tom ľavom máte všetky potrebné údaje, ktoré potrebujete k jazde. V hornej časti máte otáčkomer s rýchlomerom a ukazovateľom zaradeného stupňa. V spodnej časti zase viete aký jazdný režim máte nastavený. Taktiež tu máte aj nastavenia trakčnej kontroly s dvoma ukazovateľmi na ktorých si môžete nastaviť čo potrebujete. Ten pravý je zase rozdelený na štyri časti, kde si môžete do každého rohu nastaviť iný parameter. Taký aký chcete alebo potrebujete. Tak ako u MT09 aj tu sa nachádza menu, ktoré sa zaseklo dizajnovo niekde v minulom storočí. Zato je ale prehľadné a rýchlo sa zorientujete, čo kde máte.

Posvieťme si na výbavu

Yamaha Tracer 9 GT je vybavená šesť osou meracou jednotkou IMU vďaka, ktorej sa do výbavy dostalo aj náklonové ABS. Klasicky tu je trakčná kontrola a antiwhelee. Navyše je tu aj slide kontrola aby ste pri rozbehu nešli bokom. Ďalej sa do výbavy dostali aj vyhrievané rukoväte a tempomat. Tracer 9 GT prednou maskou odkazuje na Superšport z dielne Yamahy R1 s dvojicou hlavných, čočkových, predných svetiel, ktoré sú zapracované zo spodku prednej masky. Sekunduje im dvojica LED svetlometov s denným svietením, ktoré sú hneď nad čočkami a sú vybavené spomínaným denným svietením.

Predná kapotáž poskytuje dostatok ochrany pred vetrom na nohy. Plexi sklo je manuálne nastaviteľné a viete si ho nastaviť aj za jazdy jednou rukou. Avšak pri mojej výške 180 centimetrov aj v tej najvyššej polohe mi všetok vzduch posielalo na vrch prilby, kde mi vo vyšších rýchlostiach robili docela problém turbulencie. Posed je vzpriamený a pohodlný. Ani pri dlhých cestách nie ste z neho unavení. Výška sedla je nastaviteľná a to v rozmedzí 810 milimetrov alebo 825 milimetrov. Sedlo je trochu širšie zato ale pohodlné.

Tracer 9 GT je presne motorka na cestovanie na dlhé trasy so športovým duchom a nezľakne sa ani športovejšej jazdy v zákrutách.
Kolesami nadol Priatelia.

NÁZOV : Yamaha Tracer 9 GT
MOTOR : 890 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 220 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 810-825 mm
ZÁKLADNÁ CENA : 12 790€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRolls-Royce Ghost Black Badge. Luxus na úplne inej úrovni.
Nasledujúci článokHorch ožil a Audi chce konkurovať Maybachu, super-luxusná limuzína bude len so šesťvalcom