startstop

TEST Kawasaki Versys 1000 SE – dokonale vyladený podvozok

V dnešnom teste sa pozrieme na jeden už dobre zabehnutý stroj od Kawasaki. Presnejšie je to Kawasaki Versys 1000 SE. V roku 2021 dostal jednu zásadnú aktualizáciu, na ktorú som bol nesmierne zvedavý, ale kvôli istým okolnostiam som sa k nemu dostal až nedávno. Nevadí, poďme si ho pozrieť zblízka.

Keď som sa prvýkrát dostal k veľkému Versysu, tak som si ho náramne užil. Dal som mu súkromnú nálepku turistu so športovým duchom. A aj teraz mi to potvrdil. Poháňaný je radovým štvorvalcom s objemom 1043 kubických centimetrov a výkonom 120 koní. Reakcia na plyn je príjemná a dobre dávkovateľná. Šesťstupňová prevodovka je vybavená rychloradením hore aj dole s výbornou odozvou a reakčnou dobou. Najlepšie sa však cíti vo vyšších otáčkach, kde jeho preradenie ani necítiť.

O zastavenie sa vpredu starajú dva 310-milimetrové kotúče, do ktorých sa zahryzávajú radiálne uchytené štvorpiestikové strmene. Brzdy sú dobre dávkovateľné a poskytujú dobrú odozvu. Ani pri športovejšej jazde sa nenechajú zahanbiť a s radosťou s vami udržia krok v akomkoľvek jazdnom štýle. Vzadu sa nachádza 250-milimetrový kotúč a jednopiestikový strmeň.

Nechýba množstvo výbavy

Teraz by som sa mal podľa môjho layoutu povenovať podvozku. Ale na ten sa pozrieme až úplne nakoniec. Je to totiž to, na čo som sa na tomto motocykli tešil najviac. Prejdem preto k technológiám. Mobilná konektivita a plne farebný TFT displej je v dnešnej dobe už v tejto triede motocyklov samozrejmosťou. Kawasaki prístrojový panel doplnila aj klasickým otáčkomerom, ktorý je na ľavej strane displeja a nádherne sa dopĺňajú. Jazdné režimy, tempomat, vyhrievané gripy, trakčná kontrola či náklonové prisvecovanie do zákrut sú v prípade Kawasaki Versys 1000 SE už štandardom. Taktiež nechýba full LED osvetlenie.

Čo sa týka posedu, ten je klasicky turistický a vzpriamený. Štandardne je motocykel vybavený sedlom vo výške 840 milimetrov pre pohodlné jazdenie a príjemný sklon kolien, ktorý neunavuje ani pri dlhých cestách. Kawasaki tu však ponúka aj o 20 milimetrov nižšie sedlo pre tých nižších z nás, aby jednoduchšie dosiahli na zem.

Nádrž má objem 21 litrov, čo pri pokojnom jazdnom štýle poskytuje dobrý dojazd na jednu nádrž. Plexi je síce plynulo nastaviteľné a aj poskytuje dobrý úkryt pred vetrom, ale žiaľ nie je možné ho nastaviť za jazdy. Treba uvoľniť dve skrutky a až následne je možné ho buď spustiť alebo vytiahnuť úplne hore.

Najlepšie nakoniec

Teraz sa poďme pozrieť na to, čo dáva modelu Kawasaki Versys 1000 SE tie skvelé jazdné vlastnosti, na ktoré som sa najviac tešil. Samozrejme, porovnal som ho s jeho predchodcom, ktorého som jazdil. V tomto prípade musím povedať, že podvozok od Showa so systémom Skyhook ma naozaj prekvapil a tento plne nastaviteľný semiaktívny podvozok je naozaj jedna báseň. Dlho som ho považoval za jeden z najlepších podvozkov, aký som mal možnosť jazdiť, než ho vystriedal jeden jeho konkurent. Ale o tom sa teraz nebavíme.

Po aktualizácii KECS, čo je elektronický podvozok od Kawasaki a doplnením technológiou Skyhook, musím uznať, že je naozaj výborný. Elektronika zbiera a vyhodnocuje podnety zo senzorov v 60 milisekundových intervaloch, a tak isto rýchlo aj kompenzuje a nastavuje celý podvozok. Či na rovine alebo vo veľkom náklone je motorka vďaka nemu stabilná a pokojná aj na väčších nerovnostiach. Ale zároveň aj napriek odfiltrovaniu odovzdáva výbornú reakciu jazdcovi a sebaisto zvláda všetky nástrahy.

Pokiaľ by som mal porovnať Versysa so Skyhookom a bez neho, tak sú to dve rozdielne motorky. Jedna surová, podvozok ktorej podáva výborný výkon a sebaisto vás povedie, a druhá vycukríkovaná a vymaznaná, na ktorej je radosť jazdiť, kde je ten podvozok naozaj o level vyššie. S najväčšou radosťou s vami bude hltať kilometre celý deň, s prestávkami len na tankovanie a malé občerstvenie. Aj pokiaľ nie ste zástancom elektronicky nastaviteľných podvozkov a budete mať možnosť sa na nej povoziť, určite tak urobte a porovnajte si to sami.

Kolesami nadol priatelia, a po zime opatrne, nech si aj ďalšiu sezónu užijeme v zdraví.

NÁZOV : Kawasaki Versys 1000 SE
MOTOR : 1 043 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 253 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 840 milimetrov
CENA : 17 695 €

Exit mobile version