startstop

Ešte brutálnejšie – Audi RS6 Avant GT

Foto: Audi

Synonymum extrémnych kombíkov dostalo ešte brutálnejšiu verziu. Audi RS6 Avant GT prichádza v limitovanej sérií 660 kusov. Dostalo vyšší výkon a viac karbónu.

Aj keď už pod prednou kapotou neskrýva unikátny motor V10, stále nás teší identickým agregátom, ktorý nájdeme v modeloch RS7 alebo RSQ8. Audi RS6 Avant GT v limitovanej sérií 660 kusov poteší každého puristu, ktorému koluje v krvi benzín. Myšlienka Audi RS6 Avant GT siaha ku konceptu RS6 GTO z roku 2020. Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design. Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989.

Foto: Audi
Ešte viac výkonu

Štandardný model už tak brutálneho kombíku sa predáva v dvoch výkonnostných variantoch. V oboch prípadoch sa pod prednou kapotou nachádza štvorlitrová V8-čka. Základná výkonnostná verzia disponuje výkonom 441 kW, teda rovných 600 koní. Silnejšie verzia Performance má navyše ďalších 22 kW. Práve s týmto výkonom, 630 koní pracuje aj nová limitka.

Foto: Audi
Viac uhlíkových vlákien

Na rozdiel od bežného modelu dostala limitka karbónovú kapotu s aerodynamickými prvkami na odvod vzduchu. Okrem kapoty sú z uhlíkových vlákien vyhotovené aj blatníky, v ktorých sú umiestnené až 22-palcové disky kolies so špeciálnym dizajnom. Oproti klasickej RS6-ky sa odlišuje aj špeciálnym lakovaním karosérie. V prvom prípade tvorí základ biela farba. Tej sekundujú čierna, šedá a červená. Toto prevedenie odkazuje na športovú divíziu Audi Sport. V tomto prípade dostanete vyššie spomenuté disky kolies vo výhradne bielom lesklom lakovaní. Dokonale tak vzdáva hold tradičnému odvetviu značky. Vybrať si môžete ešte z ďalších farieb, konkrétne šedej Nardo alebo čiernej Mythos. V oboch prípadoch sú kolesá lakované v lesklej alebo matnej čiernej. Úzku paletu farieb uzatvára šedá metalíza Chronos a hnedá Madeira.

Foto: Audi
Malé zmeny v interiéri

Oproti klasickému modelu tu takmer žiadne zmeny nenájdeme. Po usadení do kabíny vidíte v podstate klasickú A6-tku. Jedinou výnimkou sú asi len škrupinové sedadlá, potiahnuté kožou Dinamica. Samozrejme, ako pri limitovaných edíciách býva zvykom, ani v tomto prípade nechýba plaketka s poradovým číslom z celkového počtu 660 kusov.

Foto: Audi
Poriadna technika

Novinka atakuje stokilometrovú rýchlosť po rozbehnutí už za 3,3 sekundy, pričom dvojnásobnú rýchlosť dosiahne za 11,5 sekundy, čo je oproti bežnému modelu o 1,5 sekundy skôr. Maximálna rýchlosť tohto kombíku je 305 km/h. S verziou Performance zdieľa medzinápravový diferenciál, ktorý hnaciu silu prerozdeľuje v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Prvýkrát, a to len pre RS6 Avant GT, sú súčasťou štandardnej výbavy nastaviteľné tlmiče odpruženia. V porovnaní s RS 6 Avant znižujú svetlú výšku o desať milimetrov. Vyššia tuhosť pruženia, trojito nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (vpredu o 30 % a vzadu o 80 % tuhšie) zabezpečujú menšie nakláňanie karosérie. Na palube sa nachádza aj potrebné náradie a návod na individuálne nastavenie. Zákazníci si môžu alternatívne objednať športové odpruženie RS plus s funkciou Dynamic Ride Control alebo adaptívne vzduchové odpruženie RS. O priľnavosť sa starajú pneumatiky Continental SportContact 7, ktoré majú rozmery 285/30 R22. Aj vďaka týmto gumám zastaví novinka z rýchlosti 100 km/h o 2 metre skôr ako v prípade bežnej verzie.

 

Exit mobile version