Domov Elektromobilita EV budúcnosť Audi a asi posledná RS 6 s motorom V8

EV budúcnosť Audi a asi posledná RS 6 s motorom V8

Elektrická budúcnosť Audi je nespochybniteľná. Samotná nemecká značka priznala, že od roku 2026 chce vyrábať hlavne elektrické modely. Pred týmto rokom nás však čaká ešte zopár lahôdok so spaľovacím motorom.

Nemeckú značku Audi rozhodne čaká elektrická budúcnosť. Iba nedávno sa však objavili špekulácie, že Audi chystá ešte ostrejší model RS 3. Ten by mal ponúknuť bez elektrifikácie podstatne pôsobivejšie výkonové parametre. A päťvalcový motor pod kapotou modelu RS3 určite nezostane jediným, ktorý by sa mohol dočkať výkonového nárastu.

RS 6 má dosť pary už teraz

Šéf divízie Audi Sport, Sebastian Grams, sa počas rozhovoru s britským automobilovým magazínom Autocar trošku viac rozrozprával. Naznačil, že motor V8 pod kapotou nadupadného modelu RS 6 by mal disponovať pomerne slušnou výkonovou rezervou. Aktuálne nastavenie hovorí, že pod kapotou nájdeme dvakrát turbom preplňovaný osemvalec s objemom rovné 4 litre. Motor ponúka slušných 463 kW výkonu a jeho krútiaci moment dosahuje hodnotu 850 Nm. Aktuálne ho nájdeme pod kapotou aj modelu RS 7.

Britskí kolegovia sa Sebastiana Gramsa spýtali, či Audi Sport už stopla vývoj modelu RS 6. On však tieto správy dementoval. Povedal: „Nie, môžeme stále ísť aj do väčšieho extrému. Môžeme urobiť auto ešte silnejšie, ešte ostrejšie a ešte výkonnejšie.“ Viac detailov sa však na verejnosť nedostalo. Automobilka Audi popritom už v minulosti predstavila vcelku zaujímavý koncept Audi RS 6 s názvom GTO.

Grandiózna rozlúčka

Model GTO sa stal súčasťou osláv 40. výročia Quattro/Audi Sport. Všeobecne sa očakáva, že ostrejšia verzia modelu RS 6 by mohla byť odhalená počas budúceho roka. Vedú k tomu indície od samotného šéfa divízie Audi Sport, ktorý spomenul, že automobilka sa chystá predstaviť model RS s konvenčným spaľovacím motorom.

Stále však existuje aj možnosť, že ide už o spomínaný model RS 3. Do karát modelu RS 6 hrá fakt, že Grams totiž prisľúbil grandióznu rozlúčku so spaľovacím motorom v modeloch RS. A ak zoberieme do úvahy aj koniec modelov TT RS a R8, veľa možností na športové Audi s príznačnou skratkou RS a spaľovacím motorom pod kapotou nám už nezostáva.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKukláči vykonali raziu na klimatických aktivistov, zabavili im lepidlá
Nasledujúci článokV pondelok začínajú preteky historických vozidiel 500 km slovenských