startstop

Audi nenápadne odhaluje ďalší e-Tron. Tichá voda brehy myje?

Koncepty sú odjakživa hlavným pútačom zákazníkov. Automobilka sa snaží priamočiaro predstaviť svoju víziu svetu a tým vopred zistiť, čo si o tom ľudia myslia. Nemecká Audi nie je výnimkou, a keďže má vybudovaný už podstatne silný „fanklub“ a zázemie, môže si dovoliť vyskúšať svojich stúpencov, či sú dostatočne pozorní.

Audi nedávno uverejnila fotografiu svojho prístupu k elektrifikácii. Hviezdy, ktoré sa na snímke nachádzajú v popredí, už poznáme troška dlhšie. Aktuálny model e-Tron, starší koncept Q4 e-Tron a e-Tron GT. Tieto vozidlá patria do vízie, ktorá sa svetu ukazuje už nejakú tú dobu.

Zdroj: Audi

V pozadí snímky sa ale nachádza jedna hanblivka, ktorá zostáva zakrytá plachtou. Odhalila len časť predného nárazníka, ktorá možno poukazuje na to, že automobilka bude s novou generáciou meniť prednú masku chladiča na ešte výraznejší prejav.

Po novom by tak mohol väčšiu časť masky tvoriť pevný panel, ktorý je obklopený ostrými hranami s menšími prívodmi vzduchu na chladenie elektrických komponentov poháňajúcich vozidlo. A na ktorý spaľovací model by sa mohol nový e-Tron podobať?

Zdroj: Audi

Podľa webu Auto Express má k tomu najbližšie A7 Sportback, ktorá pôsobí už niekoľko rokov zvodným dojmom. Kvôli batériám umiestneným v podlahe sa ale zvýšila celková línia strechy, takže by sa mohlo jednať o takú nafúknutú verziu A7. Základom pre tento model by mohla byť platforma PPE, ktorú vyvíja Audi spoločne s Porsche.

Vyvíjaná platforma by mala doplniť platformu J1, ktorú používajú modely Porsche Taycan či Audi e-Tron GT. Mala by sa líšiť hlavne väčšou variabilitou, keďže J1 je zameraná hlavne na vysoký výkon a nízku hmotnosť. Takže by sa už nemusela používať iba v športovejších vozidlách, ale mohli by sme ju vidieť v nových elektrických SUV alebo prémiových sedanoch.

Automobilka ale zjavne stále nie je presvedčená o exteriérovom prevedení na 100 %, takže odhaľuje iba predok. Ak by mal byť toto rovnaký prípad, akým bol e-Tron, tak by sme čakali od prvotného konceptu do výroby približne tri roky. Aj potom ešte nasleduje otázka, či tentokrát softvér nebude potrebovať dodatočné zmeny a neoneskorí sa tým dodanie zákazníkom.

Test Abarth 595C Competizione, rovnako skvelý aj bez strechy?

Zdroj: Audi

Exit mobile version