Aktuálne ženevský autosalón praská vo švíkoch, a medzi jedny z najočakávanejších modelov patrí aj Audi Q4 e-Tron. Splní očkávania fanúšikov značky?

Elektrický crossover je navrhnutý tak, aby vyzeral agresívne. V tejto súvislosti má e-Tron veľkú jednorámovú mriežku, ktorá je umiestnená nad výrazným odznakom e-Tron. Je tiež zaujímavé, že aj napriek tomu, že e-Tron 2019 mal namiesto zrkadiel videokamery, ale to nie je prípad konceptu Q4.

Vnútro vychádza s najnovšej filozofie dizajnu Audi a vyznačuje sa výraznou palubnou doskou s uhlovými tvarmi a ovládačmi zameranými na vodiča. Model má tiež digitálny prístrojový štít, systém infotainmentu s dotykovou obrazovkou a modrý obklad. Interiér Q4 by mal byť priamym konkurentom BMW X2, Range Rover Evoque a Mercedes-Benz GLA.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Výrobný model by mal prísť do predajní koncom roka 2020 alebo začiatkom roka 2021. Crossover bude postavený na platforme MEB, ktorú bude mať spoločnú aj s koncernovým vozidlom Volkswagen ID Neo 2020.

Je určená špeciálne pre elektrické vozidlá, pričom podporuje pohon aj zadných a všetkých kolies a pouíva modulárnu batériu. S tou by auto mohlo prejsť až 547 kilometrov na jedno nabitie. Q4 by mala byť aj cenovo dostupnejšia ako 2019 e-Tron, ktorý sa pohybuje okolo 70 000 eur.

Názov e-Tron už poznáme z vozidiel ako sú Q5, pripravované GT či samostatne stojace plne elektrické SUV konkurujúce americkej Tesle. Najnovšie sa k ekologickej modelovej rade pripojí aj očakávaná Q4.

Ide o štýlovejšiu verziu Audi Q3 s dynamickejším dizajnom. Vozidlo okrem mierne odlišného vzhľadu dostalo strechu v štýle kupé. Audi bude teda podobne ako BMW svoje párne SUV modely navrhovať v štýle určenom prevažne pre mladých zákazníkov.

Tajne ale dúfame, že nadšenci RS-ových modelov si tiež prídu na svoje. Audi by mohlo tento model presmerovať aj na RS Q4 s úplne novým 2,5-litrovým päťvalcovým benzínovým poháňadlom s výkonom do 400 koní. Podobne, ako v prípade BMW, aj Audi bude naďalej rozširovať svoju ponuku crossoverov s označením Q, a to možno už tento rok.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Autosalón Ženeva: Aurus Senat, ruský pokus o S-class?