startstop

Hyundai a KIA chystajú nové motory V6, kde a kedy ich uvidíme?!

Spoločnosť Hyundai-KIA na medzinárodnej konferencii HKIPC Powertrain Conference v Soule potvrdili príchod ďalšej generácie šesťvalcových agregátov. Novinky sa týkajú jednotiek G3,5 T-GDI a D3,0 I6. Spolu s nimi príde na trh aj nová 8-stupňová dvojspojková prevodovku.

Na tomto podujatí sa každoročne predstavia novinky na poli pohonných ústrojenstiev, motorov, prevodoviek, výfukov, odhlučnenia a ekologicky prijateľných technických riešení. V roku 2019 sa stretnutia zúčastnilo vyše 1300 ľudí z líderských technologických spoločností ako Bosch, Continental, Delphi Technologies, Denso, Magna, Male, Schaeffler, Valeo a iné.  Sekunduje im nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka 8DCT s mokrými spojkami pre objemové spektrum spaľovacích motorov v rozmedzí 2,0 – 2,5 l. Tá by sa teoreticky mohla objaviť v modernizovanom i30 N.

Prvými, ktorí budú používať čerstvo uvedené šesťvalcové motory generácie Smartstream, spaľovací G3.5 T-GDi a prepĺňaný vznetový D3.0, budú luxusní zástupcovia značky Genesis. Konkrétne to budú GV80 a G80. Hyundai tvrdí, že nové veľké motory radu Smartstream prinášajú úsporu paliva, nižšie emisie a redukciu vnútorného trenia kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným reguláciám vo svete.

Benzínový motor s dvojicou turbodúchadiel T-GDi má maximálny výkon 279 kW (380 konských síl) a krútiaci moment 530 Nm. Používa vyspelý spaľovací proces, vstrekovanie paliva a chladenie. Kombinuje priame a nepriame vstrekovanie paliva a využíva tak výhody oboch riešení. Podľa slov výrobcu by sa mal radiť medzi úplnú technologickú špičku. Slabší z dvojice noviniek, teda naftový motor R6 Smartstream D3.0 ponúkne maximálny výkon 204 kW (278 konských síl) a krútiaci moment 590 Nm. Taktiež adoptoval vodný medzichladič stlačeného vzduchu a turbo má po novom guličkové ložiská. Zatiaľ čo výkon a krútiaci moment boli navýšené, spotreba klesla o 6,2 %.

Poslednou novinkou, ktorú Hyundai-KIA predstavila je osemstupňová dvojspojková prevodovka. Jej cieľovkou sú výkonnejšie modely, zatiaľ čo o tie slabšie sa stará menšia sedemstupňová DCT so suchými spojkami. Spolupracovať bude naftovými a benzínovými agregátmi s objemom 2,0, 2,2 a 2,5 l. Vyznačuje sa kompaktnými rozmermi – váži 99 kilogramov a zmestí sa aj do vozidiel segmentu C.

Prémiové technológie už v základe, to je Hyundai i20 a i30 v edícii Cool

Exit mobile version