startstop

Citroën C3 prichádza s novým faceliftom, lákadlom je komfort

Buďme k sebe úprimný. Prvé dve generácie modelu Citroën C3 neboli obzvlášť príťažlivé. S treťou generáciou sa ale všetko zmenilo a facelift prichádza po štyroch rokoch.

Citroën C3 sa sa kedysi v kuloároch považoval za auto, na ktorom sú dobré iba sedačky. Naozaj, Francúzi si na pohodlie potrpia takmer vo všetkých svojich modeloch, no prevyšujúca konkurencia donútila aj žabžrútov zamyslieť sa nad vlastnou prezentáciou. A tak v roku 2016 prišla kompletná remodelácia.

Zdroj: Citroën

A tým sa trafili do čierneho. C3 sa stal skutočným hitom predaja – od roku 2016 sa predalo viac ako 750 000 kusov. Ani po štyroch rokoch života aktuálny model nevyzerá zastarano, ale Citroën si predsa len zmyslel, že je čas na facelift.

Najvýraznejšou zmenou, ktorú si všimnete na prvý ohľad, je nos auta. Mriežka chladiča teraz zasahuje do spodnej časti svetlometov, ktoré boli najprv samostatné, no teraz tvoria jednu súvislú líniu. Provokatér segmentu malých automobilov sa už doteraz dal objednať v nespočetných farebných kombináciách, no s faceliftom Francúzi priniesli zasa niečo navyše.

Zdroj: Citroën

Hovoria o 97 rôznych alternatívach, ako si svoj Citroën C3 nakonfigurovať. Výber je naozaj rôznorodý. Strecha a aj rozličné detaily, ako napríklad rám hmlových svetiel, je po novom možné navoliť cik-cakovito. Ľudia, ktorí trpia stresom už pri vyberaní základnej farby auta, by sa mali preto psychicky pripraviť.

Vo vnútri nájdete nové sedadlá Advanced Comfort. Ak ste mali možnosť sedieť v modeloch C4 Cactus alebo C5 Aircross, ide o ich identické dvojičky, avšak v menšom modeli C3. Citroën navyše láka nových ale aj verných zákazníkov na základnú výbavu, ktorá bude obohatená o množstvo asistenčných systémov.

Zdroj: Citroën

Ide o parkovacie senzory, automatické diaľkové svetlá, zadná parkovacia kamera, sledovanie mŕtveho uhla, tempomat či asistent rozjazdu do kopca – toto všetko sú veci, ktoré v sociálke ponúka málokto. Osobne sa mi páči, ako automobilky medzi sebou bojujú o priazeň prostredníctvom zvyšovania štandardu.

Veľkou novinkou bude (samozrejme za príplatok) palubná kamera zabudovaná do auta. Má Full HD rozlíšenie a dokáže snímať až 120° uhol. Či táto vychytávka odradí nového majiteľa od kúpy klasickej palubnej kamery, neviem s istotou povedať.

Zdroj: Citroën

“Cétrojka” sa aj po facelifte bude predávať s benzínovým trojvalcom, buď PureTech 83 alebo PureTech 110. Priaznivci naftových agregátov budú mať obmedzenejší výber, a to s agregátom BlueHDi 100. Musím priznať, že najnovšie dieselové motory sú skutočne brilantnými spoločníkmi na cestách, ktorých spotreba vyčarí úsmev. Vylepšeného modelu by sme sa mali dočkať v júni tohto roka.

TEST Subaru Outback X, ideálne rodinné kombi?

Exit mobile version