startstop

Škoda Rapid 2. generácie: Nový motor, vzhľad a dostupnosť len v Číne.

Modelový rad Rapid českej Škody, ktorý už na európskom trhu už nie je dostupný sa v Číne dočkal výraznej modernizácie. 2. generácia obľúbeného “budgetového” auta prináša prepracovaný vzhľad, nové technológie a najmä úplne nový motor, ktorý už teraz spĺňa najprísnejšie emisné limity, ktoré sa do platnosti dostanú až v roku 2023.

Zdá sa, že Rapid si v Číne získal priazeň mnohých zákazníkov, a tak na tamojší trh Škoda priniesla jeho druhú generáciu. Tá sa síce siluetou podobá na náš Rapid, avšak je väčšia, priestrannejšia a hlavne technicky vybavenejšia. Novinka vznikla v tamojšom závode SAIC Volkswagen. V tomto závode okrem toho oslavujú už 22 miliónov vyrobených vozidiel. Konkrétne nový Rapid má poradové číslo 22 miliónov a Rapid Spaceback je 22 000 001. vozom.

škoda rapid china 2020
Zdroj: Škoda
Škoda Rapid

Navonok sa oba modely môžu pochváliť novým dizajnom predných a zadných partií. Prepracované svetlomety odkazujú na najnovší dizajnový jazyk značky. Novinkou sú najmä delené zadné svetlomety v prípade Rapidu Spaceback, ktorý aj v tomto prípade bude zastávať úlohu krajšieho a dizajnovo vyspelejšieho brata. Klasická limuzína bude už tradične určená najmä pre rodiny a firemného zákazníka. Dostane celkovo štyri možné lakovania. Farby s názvom modrá Capulco, bežová Titanium, strieborná Reflex a biela Polar budú výsadou limuzíny, ktorej rozmery sa oproti európskej verzii nepatrne natiahli. Konkrétne čísla hovoria o náraste na 4 512 milimetrov na dĺžku, 1 706 milimetrov na šírku a 1 469 milimetrov na výšku. Celkový rázvor náprav dosahuje hodnotu 2 603 milimetrov. Vďaka tomu je objem kufra väčší o 16 litrov a predstavuje tak kapacitu až 466 litrov.

Zdroj: Škoda

Okrem toho sa v interiéri čínsky zákazník dočká aj nových farebných vyhotovení. Už klasicky bude možnosť konfigurácie čierneho vnútrajšku, ale novinkou bude čierno-hnedé vyhotovenie. Novinkou v prípade oboch predstavených verzií je inteligentný infotainment Škoda Banma, ktorý vznikol v spolupráci s firmou Banma, čo je spoločný projekt Alibaba Group a SAIC Volkswagen. Ten prináša 8-palcový TFT LCD displej, ktorý má špeciálne dizajnované rozhranie pre tamojšie požiadavky zákazníkov. Ďalšími prvkami sú bezdrôtové online aktualizácie, moderná konektivita s mobilnými telefónmi vybavenými operačným systémom Android alebo Apple a ďalšie online služby, ako napríklad navigačná aplikácia Amap, služba prenosu hudby Kuwo, či online rádio Tingban.

Zdroj: Škoda
Škoda Rapid Spaceback

Na druhú stranu kratšia verzia bude orientovaná hlavne na mladšieho zákazníka. K dispozícii bude v odtieňoch žltá Honey, červená Flash a biela Polar. Samozrejmosťou v tomto prípade bude aj sklenená strecha, ktorá sa bude ťahať hlboko do 5. dverí, tak ako sme pri tomto karosárskom prevedení zvyknutí. Spaceback bude možné konfigurovať aj s viacerými dizajnovými čiernymi doplnkami. Celkovo tak bude pôsobiť mladícky a dynamicky.

Nepatrný nárast rozmerov sa udial aj v tomto prípade. Dĺžka modelu je po novom 4 312 milimetrov a šírka 1 475 milimetrov. Ostatné rozmery sú totožné s klasickým Rapidom. objem batožinového priestoru narástol oproti prvej generácii na 372 litrov, no po sklopení sedadiel je možné ho zväčšiť až na 1 255 litrov.

Zdroj: Škoda

Pri tvorbe interiéru umožňuje Spaceback vyberať si medzi štyrmi rôznymi verziami. Pri najšportovejšej z nich je napríklad prístrojová doska vybavená dekorom s jemnou štruktúrou v imitácii karbónu a lištou vo výraznom červenom odtieni. Čiernošedé poťahy sedadiel zdobia červené kontrastné švy a vtkaný nápis „RAPID”. Rovnaký infotainment zabezpečuje bohatú dávku konektivity. Cúvacia kamera potom zaujme najmä 170-stupňovým zorným poľom. Klimatizácia zaisťuje vysoký komfort v každom počasí. Systém využíva trojvrstvové a vysoko účinné filtračné vložky, takže vzduch v interiéri je mimoriadne čistý, čo bude najmä v tejto dobe veľkým lákadlom pre mnohých zákazníkov.

Motor na rozpakoch

Aj keď je motor jednoznačne najväčšou novinkou nového Rapidu, som z neho mierne na rozpakoch. 1,5-litrový agregát MPI síce spĺňa najprísnejšiu emisnú normu China VI b, ktorý vstúpi do platnosti až v roku 2023. Na druhú stranu však jeho parametre neprekvapia. Maximálny výkon 83 kW je prenášaný na kolesá 5-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovým automatom. Točivý moment 145 Nm potom hovorí sám za seba. Novinka je k dispozícii ihneď s tým, že je možné si ju objednať aj online.

Nový Rapid je realitou. Zatiaľ však len pre jediný trh…

 Zdroj: Škoda

Exit mobile version