startstop

Kodiaq RS pravdepodobne čaká koniec, Škoda tak stratí najrýchlejšie SUV

škoda kodiaq RS končí kvôli emisiám

Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq RS je historicky najsilnejšou Škodovkou s naftovým motorom. BiTDI s výkonom 176 kW, ktoré sa ukrýva pod kapotou, disponuje dostatočnou silou na to aby, Kodiaq premenilo na poriadnu lokomotívu. Navyše štandardne dodávaný 7-stupňový automat a pohon všetkých kolies je len čerešničkou na torte. Avšak s príchodom prísnejších emisných noriem bude mladoboleslavská automobilka nútená výrobu najsilnejšieho dieselového auta ukončiť.

Pomerne obľúbené športové SUV tak čaká veľmi neistá budúcnosť. Emisné normy, ktoré začnú čoskoro platiť, totiž prikazujú výrobcom presné hodnoty flotilových emisií na úrovni 95 gramov CO2 na kilometer. Na českom trhu už dokonca automobilka zaradila do ponuky Kodiaq RS Challenge, ktorý má byť pomyselnou rozlúčkou s týmto silákom. Zároveň sa ale stáva najdrahšou sériovou Škodou aká bola kedy v ponuke. Jeho základná cena totiž štartuje na 1 399 900 korún čo je v prepočte takmer 51 500 €. Navyše s príplatkovou výbavou sa môže finálna suma prehupnúť cez 1,5 milióna korún čo predstavuje viac ako 55 tisíc euro.

Vyššia cena, lepšia výbava

Že je cena skutočne sebavedomá dokazuje aj fakt, že Škodovka chce poslednou líniou Kodiaqu RS konkurovať modelom ako BMW X3, X4, Audi Q5 či Mercedes GLC a GLC Coupé. Aby sme však všetko uviedli na pravú mieru. Okrem ceny sa zvýšila aj štandardná výbava. Už v základe vo výbave Challenge dostanete vyhrievané čelné sklo, vyhrievaný volant a taktiež vyhrievané zadné sedadlá. Elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bočné airbagy vzadu, trojzónovú klimatizáciu, automatické diaľkové svetlomety, parkovací asistent a mnoho iného, čo v štandarde pre klasický Kodiaq RS nie je.

Škoda však podľa viacerých informácií, ktoré sa podarilo zistiť českému magazínu Autosalon plánuje s predajom RS verzie svojho najväčšieho SUV pokračovať aj po sprísnení emisných noriem. V takomto prípade by sa už pod kapotou nemalo nachádzať obľúbené BiTDI, ale hybridné ústrojenstvo. Podobným smerom sa vydala aj v prípade Octavie RS, kde aj napriek tomu bude k dispozícii naftový a čisto benzínový motor. Tým pádom je možné, že sa na jeseň dočkáme krátkej prestávky v predaji modelu RS. S príchodom faceliftu by sa však mohol začať opätovný predaj, no už nie z aktuálnym motorom. Ten pravdepodobne vypadne nielen z portfólia Škody, ale aj z ponuky koncernu VW.

ABT vylepšuje už aj Kodiaq RS: 7-miestny rekordman je teraz ešte rýchlejší

Zdroj: Autosalon

Exit mobile version