Prvé SUV od Škody poznáme už tri roky. Kodiaq sa za krátky čas na trhu stal obľúbeným, a tak výrobca neváhal pri vývoji aj našich variantov tohto modelu. Kým v ďalekej Ázií poznajú športovejšie GT-čko, u nás máme RS. Podľa dvorného úpravcu ABT však nestačí ani to. 

Vrcholná verzia RS, ktorá sa pýši napríklad rekordným časom na severnej slučke zeleného pekla v rámci svojho segmentu, bude po modifikáciách ešte rýchlejšia. Na svoju vylepšenú dynamku tiež upozorňuje agresívnejším vzhľadom. Od sériovej podoby sa ale až tak nelíši. ABT ale s úpravami ostrého SUV ešte nekončí, a najnovší balík je len začiatok.

Rýchly Kodiaq je ešte rýchlejší

V exteriéri nenájdeme žiadne nové diely a doplnky. Čo je však odlišné, je výška podvozku. Kodiaq je po sadou tlmičov od ABT, ktoré majú nie len estetický účinok, ale aj napomáhajú lepším jazdným vlastnostiam. Nemecký tuner ponúka pre auto aj novú obuv. Štandardné elektróny je možné nahradiť hneď štyrmi rôznymi diskami, v rozmeroch od 18 až po 21 palcov. Pre vybrané typy je možné zakúpiť tiež originálne rozširovacie podložky. Čo ale zrejme zaujíma väčšinu motoristických nadšencov, sú zmeny pod kapotou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tam pracuje dvojlitrový štvorvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorému najviac chutí nafta. Z výrobnej linky vychádza s parametrami 176 kW (240 konských síl) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Od sedem-miestneho SUV rekordné časy na okruhu asi nikto neočakáva. Škoda sa ale v rámci predstavenia pochválila, že novinka je držiteľom jedného z nich. Z áut, ktoré odvezú takýto počet ľudí je totiž Kodiaq RS najrýchlejší. Známa pretekárka Sabine Schmitz s ním totiž zdolala Nordschleife za 9 minúť a 29 sekúnd.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Po aplikovaní jednotky ABT Engine Control (AEC) do motora, by dokázala byť ešte rýchlejšia. Vďaka tomuto systému dokáže motor vyprodukovať 22 kW (30 konských síl) a 40 Nm navyše. Celkový výkon je teda pozoruhodných 199 kW (270 konských síl) a 540 Nm krútiaceho momentu. To sa samozrejme odráža aj na zrýchlení z nuly na stovku. Pôvodných 7 sekúnd sa zmenilo na 6,8, pričom maximálna rýchlosť ostala limitovaná na 220 km/h.

Zdroj: ABT | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!