Historicky najdrahšia Škodovka sa ironicky nebude predávať na svojom domácom trhu, ale v Číne. Koľko stojí Kodiaq GT a čo ponúkne navyše v porovnaní so svojim európskym bratom?

Nebolo to tak dávno, čo mladoboleslavská automobilka na prvom ročníku medzinárodného veľtrhu China International Import Expo (CIIE) v Šanghaji predstavila svoj najdrahší model. Kodiaq GT sa ale ironicky v Európe ponúkať nebude…

Čína patrí medzi tie najväčšie trhy a automobilky to dobre vedia. Koniec koncov, kým v Európe si musíme vystačiť len s Karoqom a Kodiaqom, Čína je jediným trhom, kde česká automobilka aktuálne ponúka až 4 SUV: Kamiq, Karoq, Kodiaq a športovejšie strihnutý Kodiaq GT.

Práve posledné menované SUV si verejnosť mohla prvýkrát ohmatať na oficiálnom predstavení v čínskom Šanghaji, ktorého sa okrem šéfa automobilky Bernharda Maiera zúčastnil aj čínsky preziden Si-Ťin pching a český prezident Miloš Zeman. To len zdôrazňuje dôležitosť čínskeho trhu pre českú automobilku. Čo teda ponúkne najdrahšia Škodovka, ktorá je nateraz výsostne určená pre tamojší trh?

Kodiaq GT na dĺžku meria 4.634 milimetrov, na šírku 1.883 milimetrov, na výšku 1.649 milimetrov a rázvor kolies dosahuje 2.791 milimetrov. Pre porovnanie, obyčajný Kodiaq je dlhší o 63 milimetrov, vyšší o 6 milimetrov, ale užší o 1 milimeter. Rázvor kolies oboch verzií ostal rovnaký.

Diesel pod kapotou ale nečakajme. Vrcholom bude verzia označená TSI380, no nenechajte sa zmiasť názvom. Bohužiaľ, nepôjde o 380-koňový zázrak na kolesách, ale o známy prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 220 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Neskôr sa k nemu pridá aj motor s označením TSI330, za ktorým sa znova skrýva dvojliter, no tentokrát naladený na 186 koní. Slabší variant bude štandardne spojený s pohonom predných kolies. Špekuluje sa, že do Kodiaqa GT sa neskôr bude montovať aj známa 1,4-ka s výkonom 150 koní, no tieto informácie zatiaľ potvrdené neboli.

Čo sa týka výbavy, nateraz sú k dispozícii len informácie k limitovanej edícii Mars Agent. Tá bude obutá na 19-palcových rozmeroch s pneumatikami s rozmerom 235/50 R19 a poháňať ju bude najsilnejší benzínový dvojliter. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex. Okrem toho budú exteriér zdobiť nálepky.

V interiéri limitovanej edície zákazníci nájdu 10,25-palcový displej virtuálneho kokpitu, 8-palcový centrálny displej, systém MirrorLink a Apple CarPlay. Pri pohľade do interiéru ale najviac zaujmú športovo tvarované dvojfarebné kožené sedadlá, ktoré nápadne pripomínajú tie z Kodiaqa RS. Zaujímavosťou je, že Škodovka v Číne v rámci limitovanej edície ponúka aj ročné poistné zdarma.

No a to najzaujímavejšie nakoniec. Cena. Tá v Číne štartuje na sume 209.900 yuanov, čo je v prepočte približne 27-tisíc eur. Vďaka tomu sa Kodiaq GT stal globálne najdrahšou Škodovkou, keďže aj u nás predávané modely Superb a Kodiaq sú v základnej výbave lacnejšie. Ostro rezaný Kodiaq sa totiž u nás predáva za sumu od 23.790 eur, manažérska limuzína z Mladej Boleslavi štartuje na cenovke 24.110 eur a odvodené kombi na sume 25.310 eur.

Zdroje: xcar | autoforumstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozrite sa na 5 najzaujímavejších klonov úspešného modelu Mazda MX-5!
Nasledujúci článokTest Kia Sportage 2,0 CRDi Mild hybrid, skutočne nižšia spotreba?!