startstop

Hyundai i30 N si napriek kríze upevňuje pozíciu lídra segmentu

Predaj nových áut celosvetovo klesol o desiatky percent. Niektoré automobilky musia kvôli nízkym predajom redukovať svoje stavy zamestnancov alebo okresať svoju ponuku. Síce sa v posledných dňoch začínajú ozývať hlasy, že v Nemecku sa pomaly vracia automobilový priemysel do normálu, aj tak je to zatiaľ stále iba slabý nárast. Napriek veľkej kríze si však obľúbený Hyundai i30 N udržal pozíciu lídra predaja. 

Štatistiky, ktoré zverejnil Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sú pre Hyundai viac než len priaznivé. Dokonca by sme mohli povedať, že malý hot-hatch rozdrvil konkurenciu. Za uplynulý prvý polrok 2020 sa na Slovensku predalo celkovo 43 neprémiových hot-hatchov. Z toho až 21 kusov pripadá na model i30 N a i30 Fastback N. Konkrétne čísla potom hovoria, že klasickú verziu “Nka” si do garáže prinieslo 11 nových majiteľov, zatiaľ čo “Nkový Fastback” si zakúpilo 10 zákazníkov.

Pre porovnanie, niekdajšieho kráľa segmentu, VW Golf GTI, si za posledných 6 mesiacov kúpili na Slovensku len dvaja ľudia. Zaradil sa tak na 6. miesto v rebríčku. Druhé miesto zaujal Renault Mégan RS, ktorého si kúpilo 9 ľudí. Hyundai teda ovládol slovenské predaje hot-hatchov s obrovským náskokom. Ak by sme sa konkrétnejšie pozreli na výbavu, v akej sa “Nko” kupovalo, zistíme, že 100% predaných vozidiel má v názve aj slovko Performance. Ide teda o 275-koňové, výkonnejšie prevedenie.

Najobľúbenejšou farbou v uplynulých šiestich mesiacoch prekvapivo nebola Performance Blue, ktorá je inšpirovaná závodnými špeciálmi Hyundai Motorsport. Slováci sa rozhodli dať prednosť sivým farbám ako Shadow Gray a Micron Gray. Na štvrtom mieste sa v rebríčku obľúbenosti objavila čierna Phantom Black, ktorú však väčšinou preferovali majitelia i30 Fastback N. Okrem toho noví majitelia siahli aj po farbe Polar White. Napokon, jeden zákazník sa rozhodol, že si na svoj nový Hyundai i30 N dá agresívnu červenú Engine Red.

Zdroj: Hyundai

Je celkom zaujímavé, že aj napriek kríze, ktorá zmieta celou spoločnosťou, dokázal Hyundai predať pomerne veľké množstvo športových modelov. Treba podotknúť, že i30 N a ani i30 Fastback N zatiaľ neprešli faceliftom. Ak by to tak bolo ešte pred zverejnením tejto štatistiky, možno by boli predaje ešte vyššie.

Test Hyundai i30N Performance, novodobý fenomén!

Zdroj: Hyundai 

Exit mobile version