startstop

Škoda Fabia 4 dostane viacero motorov. Mnohých však sklame…

Príchod štvrtej generácie Škody Fabia bol nedávno potvrdený samotným šéfom automobilky Thomasom Schäferom. Jar budúceho roka bude teda zameraná výrazným spôsobom na propagovanie aktuálne už najmenšieho modelu značky. V týchto dňoch sa navyše internetom začínajú šíriť prvé informácie ohľadom ponuky motorizácií pre toto kultové auto.

Už na úvod treba zmieniť, že sa nová Fabia bude podobne ako aktuálna generácia spoliehať výhradne na benzínové agregáty. Pomerne obľúbený diesel 1,6 TDI v posledných týždňoch dokonca vypadol z ponuky ako pre Scalu, tak aj pre Kamiq. Okrem toho sa s ním do budúcnosti už nepočíta, keďže už nebude schopný spĺňať prísne emisné normy. V ponuke Fabie nám tak logicky nezostáva veľa priestoru na špekulovanie. Navyše, Schäfer v nedávnom internom rozhovore vyslovene potvrdil, že Fabia bude k dispozícii výhradne s benzínovými motormi.

Poďme sa teda pozrieť na to, čo by nám Fabia mohla pod kapotou ponúknuť. Určite môžeme počítať s malým litrovým turbomotorom 1,0 TSI. Ten je určený predovšetkým pre koncernové autá nižšej kategórie, ktoré stoja na platforme MQB A0. Fabia by mala byť postavená práve na tomto type podvozku, podobne ako Ibiza, Polo či dokonca Scala. Ďalej by sa pod kapotou mal objaviť aj motor 1,0 TGI, ktorý okrem klasického benzínu spaľuje aj CNG. Takýto motor sme mali možnosť otestovať v SEAT Arona, kde nás nesklamal. Otázkou zatiaľ zostáva, či sa Fabia 4 dočká výkonného a pomerne obľúbeného motoru 1,5 TSI. Je možné, že kvôli odlíšeniu ponuky český hatchback nedostane štvrovalec, čo by bola veľká škoda.

V neposlednom rade nemôžeme zabudnúť ani na elektrifikované verzie. Koncern VW je v období prudkého znižovania flotilových emisií. Z toho dôvodu je na stole otázka či sa môžeme tešiť na mild alebo plug-in hybridnú Fabiu. Thomas Schäfer sa v zmienených interných dokumentoch o možnej elektrifikácii zmieňuje len okrajovo slovami: “Elektrifikáciu stále preverujeme.” Nič teda nie je vylúčené, dokonca ani kombinácia elektromotoru a atmosférického litra. Každopádne, základom ponuky by mal byť práve slabučký atmosférický litrový agregát, ktorý je v súčasnosti používaný vo VW Polo na vybraných trhoch.

Škoda Fabia Combi oslavuje okrúhlych 20 rokov!

Zdroj: auto.cz

Exit mobile version