Trieda, ktorá je dnes už na pokraji vyhynutia kedysi patrila medzi tie najvyhľadávanejšie. Škoda Fabia Combi je na trhu už 20 rokov a zároveň zostala akýmsi posledným mohykánom v segmente malých mestských kombíkov. Ofenzíva SUV modelov tento typ áut takmer úplne vytlačila, no aj napriek tomu sa dodnes predalo až 1,5 milióna kusov malého rodinného kombi spoza rieky Morava.

Po prvýkrát bola Fabia v predĺženej verzii prezentovaná na autosalóne v Paríži v roku 2000. Auto v tom čase vynikalo bohatou ponukou vnútorného priestoru a nie jeden novinár ho označoval ako priestorový zázrak. Škode sa v aute, ktoré malo len 4,22 metra na dĺžku, podarilo vytvoriť kufor s objemom až 426 litrov, respektíve po sklopení sedadiel až 1225 litrov. Mimoriadny priestor bol spojený aj s mimoriadnou ponukou výbavy. Prvá generácia Fabie Combi, ktorá sa predávala v rokoch 2000 až 2006, priniesla automatickú klimatizáciu, navigáciu, tempomat, zadné parkovacie senzory, kontrolu stability ESC, ba dokonca chladenú priehradku pred spolujazdcom.

Pod kapotou dnes už legendárne motorizácie

Možno by sme dnes už mohli tvrdiť, že Fabia v predĺženej verzii bola akýmsi prvým výstrelom Simply Clever riešení. Obsahovala totiž výklopný držiak nápojov pre vodiča. Po motoristickej stránke bola Fabia Combi taktiež legendou. Pod kapotou mala dodnes perfektne fungujúci motor 1,4 MPI, ktorý mnohí fanúšikovia značky opisujú ako nezničiteľný. Okrem toho sa dodávala aj s veľkým dvojlitrovým atmosférickým štvorvalcom či hladkým dieselom. Vrchol vtedajšej ponuky bol jednoznačne turbom prepĺňaný motor 1,9 TDI s výkonom 74 kW. Fabia Combi prvej generácie dokonca istým spôsobom nadviazala aj na dnes už zberateľmi pomerne vyhľadávaného Formana. Jej verzia PRAKTIK sa vyznačovala dvoma sedadlami, za ktorými bola kovová stena. Takáto verzia nemala zadné okná, no na miesto zadných sedadiel mala úložný priestor, a tak vzbudzovala dojem mikrododávky. Niet divu, že dlhšia Fabia si ihneď po príchode na trh vyslúžila titul Auto roka 2001.

fabia combi
Zdroj: Škoda
Dvojka plná kontroverzií

V druhej generácii priniesla Fabia Combi dodnes pomerne kontroverzný dizajn. Napriek tomu sa tešila veľkej obľube či už medzi chatármi, rodinami alebo firmami. Do ponuky sa po prvýkrát dostali moderné motorizácie TSI a taktiež aj prevedenia ako RS či dokonca Scout. Prvá zmienená výbava RS obsahovala silný 1,4-litrový benzínový motor TSI s výkonom 132 kW. Išlo o agregát, ktorý bol spriahnutý výhradne s prevodovkou DSG a doteraz je najvýkonnejším, aký rad Fabia kedy dostal. Zároveň si Fabia Combi zachovala všetky svoje prednosti. Veľkorysý vnútorný priestor kufra s objemom až 480 litrov. Maximálny objem batožinového priestoru pritom narástol až na 1460 litrov.

fabia combi scout
Zdroj: Škoda
Labutia pieseň s označením 3?

Príchod tretej generácie bol spojený s veľkými očakávaniami. Ešte pred predstavením sa automobilka pýšila tým, že Fabia Combi 3 bude najkrajším autom koncernu VW. A tak sa aj stalo. Ostré línie v spojení s dobrými proporciami karosérie urobili z malého kombíku skutočne pekný kúsok. Navyše verzie Scoutline a Monte Carlo dali Fabii pomyselný punc dizajnovej dokonalosti. Dodnes patrí 3. generácia Fabie Combi Monte Carlo k pomerne vyhľadávaným kúskom. Avšak veľmi dôležité bolo, aby si auto zachovalo svoju identitu. Inžinieri preto vnútorný priestor, ktorý bol na šírku mierne zúžený, natiahli na dĺžku. Odrazilo sa to na objeme kufru, ktorý aktuálne dosahuje až 530 litrov. Paradoxne, celkový objem klesol na hodnotu 1395 litrov. Posledný facelift navyše Fabii neskutočne prospel. Bohužiaľ je možné, že 3. generácia Fabie Combi bude jej poslednou. Fabia síce v budúcnosti dostane 4. generáciu no na kombi verziu už v ponuke výrobcu akosi nezostalo miesto. V závere Vám ešte prinášame tabuľku s konkrétnym počtom predaných kusov Fabie Combi podľa jednotlivých generácií.

3-fabia combi_17
Zdroj: Škoda
Fabia Combi Počet predaných kusov
1. generácia (2000 – 2006) 574 600
2. generácia (2007 – 2013) 513 400
3. generácia (2014 – súčasnosť) 382 900

 

Test Škoda Fabia Combi 1,0 TSI, praktické auto do mesta

Zdroj: Škoda Auto

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!