startstop

Šialenstvo pokračuje! Mercedes ukázal extrémne SUV EQC 4×4²

mercerdes EQC 4x4²

Pamätáte si ešte na šialený mercedes G63 6×6? Unikátna „šesťkolka“, ktorá sa dočkala sériovej podoby patrí medzi obľúbené skvosty najmä na blízkom východe. Ďalším výstrelkom bol Mercedes G 4×4², ktorý si svojich zákazníkov našiel aj ako ideálne mestské auto v bratislavských uliciach. Tentokrát ale prichádza niečo, čo ani vo svete tých najšialenejších konceptov nemá obdobu. Ide totiž o elektromobil EQC 4×4².

Auto, ktoré vzniklo predovšetkým z ekologických dôvodov je symbolom elektrickej budúcnosti automobilky. Avšak, keď sa inžinieri a dizajnéri odtrhnú z reťaze, môže vzniknúť kadečo. EQC 4×4² je toho dokonalým príkladom. Elektromobil, ktorý má s ekologickou jazdou veľmi málo spoločného, prekvapivo disponuje niektorými vlastnosťami, ktoré nemá ani terénne G. Napríklad predný nájazdový uhol je úctyhodných 31,8 stupňa. Ten zadný je ešte o niečo lepší. Dosahuje hodnoty až 33 stupňov.

Na porovnanie, klasická verzia terénneho Mercedesu G má 30 stupňov vpredu a vzadu 31 stupňov. Zaujímavá je aj možnosť brodiť vodu do hĺbky až 40 centimetrov. Už na prvý pohľad je jasné, že EQC 4×4² má výrazný dizajnový look. Obrovské kolesá s rozmerom 285/50 R20 sú uchytené na portálových nápravách. Tie zaručujú autu skvelé terénne vlastnosti. Aby sa dostalo označeniu 4×4² zadosťučinenia, EQC s týmto označením má o 10 centimetrov širšie blatníky ako normálna verzia.Z hľadiska pohonu sa jedná taktiež o špecialitu.

Auto má “pod kapotou” dva elektromotory s výkonom 300 kW s krútiacim momentom 780 Nm. Taktiež je k dispozícii programovateľný terénny mód, ktorý je známy už z klasického EQC. Bohužiaľ, batéria nepatrí medzi kapacitných kráľov. Má len 80 kWh, čo pri daných parametroch zabezpečí len kratučký dojazd. Dizajnovo sa karoséria žiadnym spôsobom nemenila. Jedinou zmenou sú špeciálne svetlomety, ktoré zároveň spĺňajú aj funkciu reproduktorov na produkovanie zvuku, ktorý musí každý elektromobil mať. Aj keď si myslíme, že pri týchto pneumatikách s valivým odporom stodoly je to zbytočné. Každopádne, EQC 4×4² zostane podobne ako E 4×4² navždy len vo forme konceptu. Automobilka s jeho výrobou do budúcna nepočíta.

TEST Mercedes-Benz EQC 400, prvý elektromobil bez kompromisov?

Zdroj: Mercedes

Exit mobile version