V dnešnej dobe plne SUV-čiek a cross-overov sa akoby vytratil šmrnc kombíkov zrelých do terénu. V našich končinách väčšina ľudí siahne po Octavii Scout alebo tí bohatší po Audi A6 Allroad. Práve tejto Audine od roku 2016 konkuruje Mercedes-Benz triedy E All-Terrain. Ten sa teraz dočkal jednej extrémnej premeny

Automobilka na tomto extrémnom kombíku All-Terain upravila podvozok tým, že ho zdvihla a zosilnila. Pridala taktiež pohon všetkých štyroch kolies 4Matic a ak by ste sa dostali do „úzkych“ v teréne, nezúfajte, podvozok Vám ochráni pár plastových dielov karosérie, ktoré majú automobil chrániť a pridávať na agresívnosti vozidla. Väčšine ľudí by to už teraz naoko stačilo, no Stuttgartská automobilka zašla ešte ďalej.

Minulý rok bol svetu predstavený model triedy E All-Terrain 4×4². Ten vyrazil dych takmer každému. Automobilka nám tak chcela dokázať, že kombíky nepatria iba do mesta, ale aj na nespevnené a náročné trate, do ktorých by ste skôr zvolili Mercedes triedy G alebo iný právoplatný offroad.

To, čoho je Mercedes triedy E All-Terrain 4×4² schopní sme z prvej dokrútky žiaľ vidieť nemohli. Automobilka to hneď napravila a svoju novinku poslala do skutočnej off-roadovej trati. „Éčko“ toho dokáže zvládnuť naozaj veľa. Či už prudké klesania alebo stúpania ale aj špecifické náklony. Auto pri zdolávaní prekážok vyzerá sebaisto a priam až nezastaviteľne.

Čo sa skrýva pod kapotou? Umiestnený tam je motor známy z modelu E400, teda 3,0-litrový šesťvalec twin-turbo s výkonom 329 koní a 480 N.m. Nápravy však boli požičané z modelu G500 4×4². K ďalším zaujímavým doplnkom patrí aj vyššia svetlá výška, ochrana podvozku a poriadne vytiahnuté blatníky. Interiér ostal bez pohnutia prstu.

Tento projekt však má jeden „menší“ háčik. Nie je na predaj. Mohli sme aspoň na chvíľu dúfať v limitovanú edíciu, nakoľko výroba trvala cca šesť mesiacov a samotná realizácia projektu 6 týždňov. Model sa mohol s kľudným svedomím zaradiť na listinu zaujímavých úprav značky Mercedes-Benz ako napríklad G63 6×6, G500 4×4², či G650 Landaulet.

Automobilka dokázala predať všetky vyššie spomenuté úpravy. Tým pádom by sa určite našlo pár záujemcov, ktorí by mali ochotu zaplatiť nemalé peniaze aj za triedu E All-Terrain 4×4².

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4² prototype and Matthias Malmedie

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJtopspeed.com
Predchádzajúci článokAko prebiehal prvý ročník zrazu majiteľov Hyundai i30 N? Pozrite sa na to s nami
Nasledujúci článokJe Hyundai i30N skutočne spoľahlivé auto? Vyspovedali sme majiteľa!