startstop

Očakávaná novinka iX je odhalená, toto je BMW budúcnosti

Spoločnosť BMW predstavila koncept iX, modernizáciu existujúceho modelového radu elektromobilov, ktorý prináša dojazd 600 kilometrov a priestranné útroby pre cestujúcich na úrovni elektromobilov. Séria iX sa bude vyrábať v nemeckej továrni a výroba by sa mala začať v druhej polovici budúceho roka.

Efektívnosť a účinnosť pohonu sa určite výrazne lepšie využívajú pri architektúre vyhradenej pre elektrické vozidlá. Spoločnosť BMW teraz zareagovala predstavením konceptu iX, ktorý poskytuje hnacie ústrojenstvo piatej generácie a dojazd viac ako 600 kilometrov.

Široký ako X5 a vysoký ako X6

Ako vysvetlili Bavori pri odhalení, koncept iX vylepšuje vizuálny obraz ich existujúcich SUV. Rozmerovo ide o kombináciu rôznych modelov – šírka je rovnaká ako u modelu X5, výška u modelu X6 a kolesá majú rovnaké rozmery ako X7. Výroba sa začne v druhej polovici roku 2021 v závode BMW v Dingolfingu a do predaja sa dostane koncom roku 2021. BMW iX je stále koncept, ale jeho tvar, technické detaily a dizajn kabíny sa prenesú do sériového produktu.

 

Medzi najdôležitejšie prvky exteriéru BMW iX patria aj najtenšie svetlomety, aké kedy boli k dispozícii u sériovo vyrábaného modelu BMW, zapustené kľučky dverí (ovládané stlačením tlačidla), bezrámové bočné okná, dvere batožinového priestoru – ktoré nemajú žiadne oddeľovacie kĺby a tiahnu sa celou zadnou časťou – a rovnako extrémne tenkými zadnými svetlami.

 

Technológia BMW iX je použitá inteligentne a stáva sa viditeľnou iba v prípade potreby. Vďaka tomu je použitie intuitívne, a nie príliš zložité. Dizajn interiéru dáva pocit bezpečia a známosti a vytvára nový typ väzby medzi cestujúcimi a vozidlom. Plachý technologický prístup k interiéru možno vidieť v rade funkcií, vrátane reproduktorov integrovaných mimo dohľadu či zložito tvarovaných vetracích otvorov. Vyhrievané povrchy a diskrétne zapustený projektor BMW Head-Up Display do prístrojovej dosky sú takmer neviditeľné.

Dojazd až 600 kilometrov

Európske cesty oslovia piatou generáciou technológie eDrive. Tá prináša dva elektromotory s maximálnym výkonom 370 kilowattov a priemernou spotrebou 21 kilowatthodín na 100 kilometrov. V spodnej časti je zabudovaná batéria s hrubou kapacitou 100 kilowatthodín, čo prináša viac ako predtým spomínaný dojazd 600 kilometrov.

Keďže nabíjať tak veľkú batériu bude trochu fuška, BMW sa postaralo o rýchle nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 200 kilowattov. V praxi to bude znamenať, že batéria sa nabije z 10 na 80 percent kapacity za menej ako 40 minút. Desaťminútové rýchle nabíjanie zvyšuje dojazd vozidla o ďalších 120 kilometrov.

Pretože iX spolieha na vyhradenú elektrickú platformu, inžinieri dostali podstatne voľnejšiu ruku. Pri navrhovaní celého automobilu tentoraz zmenili svoju koncepciu a automobil navrhli spočiatku od interiéru. Kvôli menším pohonným jednotkám a absencii potreby ďalších mechanických spojení dokázali odstrániť stredový tunel, čím vytvorili ďalší priestor pre nohy a úložné miesto.

„S technológiou BMW iX stanovujeme nové priemyselné štandardy. Model iX má väčší výpočtový výkon na spracovanie údajov a výkonnejšiu technológiu snímačov ako najnovšie vozidlá v našom súčasnom sortimente. Podporuje 5G, má nové a vylepšené funkcie autonómneho riadenia a parkovania a použije vysoko výkonnú piatu generáciu nášho elektrického pohonného systému, “uviedol pri predstavení Frank Weber, člen predstavenstva spoločnosti BMW.

TEST Honda e – malý klenot preplnený digitálnymi funkciami, škoda len toho dojazdu

Zdroj: BMW

Exit mobile version