startstop

Renault nezabúda: Legendárna retro „päťka“ sa vracia

Renault predviedol prototyp vozidla, ktoré ohlasuje návrat legendárneho modelu Renault 5. Ide o poctu retro mestského automobilu s veľkým dopadom na európske cesty. Prototyp vychádza z niekoľkých prvkov svojho predchodcu a pod kapotou nie je nič iné iba elektrický pohon.

Ja keď sa na teraz jedná o futuristický prototyp, ktorý v tejto podobe z výrobnej linky určite nevyjde, stále môžeme vidieť na koncepte určité dizajnové podobnosti s pôvodným Renault 5. Gilles Vidal, dizajnérsky riaditeľ Renaultu, v krátkom videu predstavil všetky hlavné dizajnové prvky novej „päťky“. Je jasné, že vozidlo kombinuje pôvodné a zároveň moderné krivky elektrického vozidla.

Keď vlani prešiel dizajnér Gilles Vidal k Renaultu, išlo o jeden z najvýznamnejších prestupov roka. Ten sa podpísal v posledných rokoch aj na výzore modelu 3008, 2008, 208 aj 508. Teraz sa ale sústredil na svoju novú úlohu – spraviť Renault príťažlivejším! Nová „päťka“ je plne elektrická a oči nejedného automobilového nadšenca si všimnú, že je založená na kulte z roku 1972. Teraz však dostal prepracovaný a moderný štýl.

Pôvodný Renault 5 bol uvedený na trh v roku 1972 ako skromné ekonomické auto, ale zároveň priniesol so sebou aj horúci hatchback R5 Turbo s motorom uprostred. Model druhej generácie bol predstavený v roku 1984 a táto generácia dostala svoj vlastný, no menej radikálny variant 5 GT Turbo.

Renault zatiaľ nevydal žiadne špecifikácie pre nový prototyp, iba uviedol, že bude čisto elektrický. Styling je ale jednoznačne v súlade s modelom R5 Turbo a inými špičkovými modelmi minulosti. Zahŕňa prvky ako hranaté podbehy kolies, ktoré evokujú vozidlá WRC, a známy profil so skloneným C-čkovým stĺpikom. Názov značky vyhláskovaný na prednom nárazníku prešiel ale modernizáciou, ktorá upozorňuje na minimalistickú masku chladiča.

V Európe by sa čisto elektrická päťka mohla pridať k Zoe, ktorá je už teraz silným parťákom na trhu. Druhý elektromobil by ale mohol byť viac zameraný na štýl. Prototyp vozidla spája niekoľko malých a elektrických hatchbackov s retro štýlom – predovšetkým pre európsky trh. Medzi jeho konkurentov by hypoteticky patrila Honda E aj Fiat 500e, pričom obe autá majú potenciálny zaplniť dieru na trhu.

Renault plánuje do roku 2025 uviesť na trh sedem čisto elektrických modelov a zavádza novú stratégiu v oblasti mobility. Pod názvom Mobilize využije existujúce financovanie, obchodné zastúpenie a softvérovú infraštruktúru na spustenie služieb novej mobility a bude zahŕňať práve účelové elektromobily. To sa nepodobá prístupu konkurenčného Citroenu, ktorý uviedol na trh elektrický automobil Amy v rámci systému Car-sharingu (požičiavania a prenájmu).

Exit mobile version