startstop

Najnovšia Mazda MX-5 Miata dostane hybridný pohon

MX5

Vlády na celom svete implementujú právne predpisy, ktoré budú tlačiť automobilový trh na elektrickú energiu. Mnoho výrobcov automobilov deklaruje plány na elektrifikáciu svojich zostáv v nadchádzajúcom desaťročí. Najnovšie sa k tomu pripojí aj Mazda.

Vízia Mazdy, nazvaná „Sustainable Zoom-Zoom 2030“, je plánom toho, ako bude japonská firma napredovať v oblasti elektromobilov, autonómnych vozidiel a digitálnej konektivity. Dôležité je, že Mazda potvrdila, že MX-5 Miata bude žiť ďalej a získa určitú formu elektrifikácie. Mazda má v úmysle elektrifikovať celú svoju zostavu vozidiel do roku 2030.

Zoom-Zoom, ibaže elektrický

Spoločnosť uviedla, že dúfa, že do roku 2050 bude úplne uhlíkovo neutrálna. Udržateľný “zoom-zoom 2030” je prvým krokom k dosiahnutiu tohto cieľa. Spolu s plne elektrifikovanou produktovou radou si Mazda tiež kladie za cieľ dosiahnuť, aby 25 percent jej ponuky tvorili elektrické vozidlá do roku 2030. Vzhľadom na to, že jediný elektromobil Mazdy, MX-30, sa začne v USA predávať až na jeseň, Mazda bude musieť a chcieť predstaviť veľa nových EV.

Za týmto účelom spoločnosť uviedla, že v rokoch 2022 až 2025 uvedie na trh päť tradičných hybridov, päť plug-in hybridov a tri EV. Pravdepodobne jeden z hybridov bude ďalšou verziou Miaty. Mazda nás ubezpečila, že bude tvrdo pracovať na tom, aby sa z neho stal ľahký, cenovo dostupný a otvorený dvojmiestny športový automobil. Spoločnosť tiež dodala, že model bude taký, aby vyhovoval potrebám zákazníkov.

Je možné, že niektoré z týchto 13 plánovaných vozidiel sa nedostane na všetky kontinenty. Spoločnosť Mazda tvrdí, že ide o vozidlá pre Európu, USA, Čínu, Japonsko a juhovýchodnú Áziu, takže niektoré môžu byť hybridnou verziou modelov, ako napríklad iba CX-4.

Stále sa pracuje aj na spaľovacích motoroch

Aj keď je MX-30 príbuzný s CX-30 poháňaným plynom, Mazda tiež vyvíja špecializovanú platformu EV nazvanú Skyactiv EV Scalable Architecture. Tá má debutovať v roku 2025 a podporiť niekoľko nových modelov pred rokom 2030. Spoločnosť sa však nevzdáva spaľovacích motorov. Tiež odhaľuje skutočnosť, že neustále zdokonaľuje svoje spaľovacie motory.  To podporuje využitie štvorvalcových motorov Skyactiv-X a taktiež šesťvalcov pre ich väčšie modely.

Skyactiv-X

Mazda pracuje aj na autonómnom riadení. Jej cieľom je uviesť Co-Pilot 1.0 na svoje väčšie vozidlá od roku 2022. Systém sleduje stav vodiča a dokáže prevziať a nasmerovať auto do bezpečia, ak zaznamená drastickú zmenu. Kontaktuje tiež pohotovostné služby. Mazda taktiež plánuje zavedenie bezdrôtových aktualizácií softvéru a uzavrela dohodu so spoločnosťami Suzuki, Subaru, Daihatsu a Toyota o vytvorení technických noriem pre komunikačné zariadenia zabudované vo vozidle. Cieľom je,  aby sa zvýšila bezpečnosť, efektívnosť a pohodlie pre posádku pri využití týchto systémov.

Exit mobile version