startstop

Audi Grand Sphere je kolos na kolesách. Koncept je dlhší než Audi A8L

Audi Grand Sphere je novým prírastkom do koncepcie vozov s označením „Sphere“. Jazda v takomto vozidle má byť niečo ako let prvou triedou.

Nemecká automobilka Audi svoj koncept Skysphere predstavila prednedávnom. Ide o elektrický roadster s autonómnou jazdou, no vďaka variabilnému rázvoru kolies sa dokáže premeniť na športový roadster. Audi však aktuálne predstavuje ďalší prírastok, tentoraz však ide o luxusnú limuzínu.

Novinka poukazuje predovšetkým na automatizovanú jazdu štvrtej úrovne. Tu bude môcť šofér doslova poprosiť auto o vyhliadkovú trasu, kde sa pozrie na tie najlepšie reštaurácie a výhľady. Samozrejmosťou bude prémiové ozvučenie spolu so streamovacími službami. Audi tiež sľubuje, že vďaka tejto luxusnej limuzíne vám budú odporúčané ponuky koncertov, či športové akcie. Lístky si budete môcť zakúpiť jedným kliknutím.
Len to najlepšie

Slovíčko Sphere symbolizuje to, že pri stavaní týchto vozidiel je daný dôraz hlavne na komfort a pohodlie šoféra. Najprv sa navrhla kabína a k nej sa doladil celok vozidla. Spokojnosť pasažierov je daná dopredu pred jazdný pohon, či dynamiku vozidla.

Koncept pracuje s technológiou rozpoznávania chôdze, ktorá vás dokáže včas identifikovať a automaticky vám otvorí dvere. Princíp otvárania dverí je na štýl anglickej automobilky Rolls-Royce. Dvere však nemajú stredový stĺpik a tým pádom sa otvára „brána do neba“.

Interiér má samozrejme tie najlepšie materiály, dizajnéri hovoria o použití dreva a vlny, či syntetickej tkaniny. Klasickú kožu by ste hľadali márne, všetko v aute je z recyklovateľných surovín.

Doslova loď

Predné kolesá sú zavesené na 5-prvkovej náprave, ktorá je optimalizovaná pre elektrický pohon. Zadná náprava je viacprvková a rovnako ako predná, je vyrobená z hliníku. Nechýbajú natáčacie zadné kolesá a vzduchové odpruženie Audi air suspension. Vozidlo má vo výbave aj aktívny podvozok. Poloha karosérie je tak regulovaná a cez výtlky prejdete ako cez obláčik.

Koncept má dĺžku 5,35 metra, šírku 2 metre a výšku 1,39 metra. Rázvor kolies je mohutných 3,19 metra. Nízke ťažisko však skôr pripomína športové štvordverové kupé, než luxusnú limzínu.

Pod kapotou je 120 kWh batéria s maximálnym výkonom 530 kW a krútiacim momentom 960 Nm. Celkový dojazd konceptu ma byť 750 kilometrov na jedno nabitie.

Exit mobile version