startstop

Konečne vieme viac. Nový Ford Ranger príde aj s novou naftovou V6-kou

Ak ste fanúšikom modelu Ford Ranger, zbystrite svoju pozornosť ! Nová generácia tohto obľúbeného pick-upu od Fordu sa dočkala premiéry ešte v minulom roku. Motoristický svet však nemal žiadne takmer žiadne informácie o dieslových pohonných agregátoch určených pre tento model. Teraz sa to však všetko zmenilo.

Čo nám je už nejakú dobu známe je fakt, že sa v Európe dočkáme modelu Ford Ranger s prívlastkom Raptor. Práve Raptor dostane vo svojej európskej polotučnej verzii dvomi turbami preplňovaný zážihový motor EcoBoost s objemom 3,0 litra a šiestimi valcami. Jeho výkon tak atakuje hranicu 288 koní a celkový krútiaci moment dosahuje až 491 Nm.

V6 s dobrým výkonom a krútiacim momentom

Vráťme sa ale k základnej verzii Ford Ranger. Ponúkne tiež aj dvojlitrový naftový motor v dvoch rôznych výkonových prevedeniach. Tá slabšia varianta ponúkne výkon 170 konských síl (125 kW) a krútiaci moment 405 Nm. Silnejší súrodenec má výkon 209 koní (154 kW) a jeho krútiaci moment sa zastaví na čísle 500 Nm. Tam, kde končí ponuka štvorvalcov začína ponuka motoru V6. Trojlitrový naftový šesťvalec dostane výkon 250 koní (184 kW) a celkový krútiaci moment 600 Nm.

Všetky spomínané motory budú pracovať v kombinácii s desaťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je pre Ford už známa. Zaujímavou informáciou sa stáva, že nie všetky vozidlá Ford Ranger dostanú do výbavy systém Štart-Stop. Pokiaľ sa však rozhodnete pre najsilnejší naftový šesťvalec, tomuto systému sa nevyhnete.

Spolupráca ruže prináša

Spolupráca medzi značkou Ford a nemeckým koncernom Volkswagen zapríčiní, že aj v najnovšej verzii pick-upu Amarok sa ocitne úplne rovnaka paleta motorov ako v prípade Fordu. Amarok a Ranger zdieľajú dokonca aj spoločnú platformu. Ak si robíte zálusk na nový Ranger aj vy, jeho objednávky by sa mali spustiť už v druhej polovici tohto roka.

Očakáva sa, že prvé vozidlá dorazia k svojim majiteľom v priebehu roku 2023. Otázne však zostáva, nakoľko celosvetová kríza ovplyvní produkciu vozidiel. V prípade náročných záujemcov o nový Ford Ranger si výrobca pripravil viac ako 150 položiek rozličného príslušenstva. Výroba modelov Ranger prebieha v závodoch Ford v Thajsku a v Južnej Afrike.

Exit mobile version