Domov News Nový Ford Ranger Raptor s benzínovou V6. Našťastie aj u nás

Nový Ford Ranger Raptor s benzínovou V6. Našťastie aj u nás

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor druhej generácie, skonštruovaný tak, aby dominoval v púšti, ovládal hory a vládol všade. Prichádza s 3-litrovým šesťvalcom a na našu veľkú radosť sa bude oficiálne predávať aj v Európe. 

Blížiaci sa príchod Rangeru Raptor do Európy je podporený akčným videom, v ktorom Raptor vyskakuje z nákladného lietadla, aby dorazil včas na svoj európsky štart, ktorý je naplánovaný na jeseň tohto roka.

Ford Ranger Raptor

Klenot pod kapotou

Dvakrát preplňovaný 3-litrový motor EcoBoost V6 sa môže pochváliť zhutneným blokom valcov z grafitu a železa, ktorý je približne o 75 % pevnejší a až o 75 % tuhší ako železo používané pri tradičných odliatkoch. Ford tvrdí, že motor poskytuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu. Vybavil ho taktiež anti-lag systémom použitým už pri modeloch GT i Focus ST, ktorý udržuje turbodúchadlá roztočené až 3 sekundy po uvoľnení plynu, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie zo zákrut. Riadiaca jednotka motora má pre každý z 10 prevodových stupňov samostatný profil preplňovania, aby sa za každých okolností dosiahol optimálny výkon. Ten je v reči čísiel 288 koní a 491 Nm.

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor prichádza aj s elektronicky riadeným aktívnym výfukovým systémom zosilňujúcim zvuk motora v štyroch voliteľných režimoch. Tichý, normálny, športový a napokon režim Baja, v ktorom je klapka výfukového systému úplne otvorená, no tento režim by sa mal používať len mimo verejné cesty.

Sofistikovaná konštrukcia podvozka

Podvozok aj konštrukcia karosérie sa s civilným Rangerom nedá porovnať. Ranger Raptor má sériu úchytov a výstuh pre C-stĺpiky, batožinový priestor a rezervné koleso, ako aj jedinečné rámy pre nárazníky a držiak zadného tlmiča. Ako býva u modelov Raptor zvykom, úplne prepracované je odpruženie. Pevné, ale ľahké hliníkové horné a dolné ramená, predné a zadné odpruženie s dlhým zdvihom a prepracovaná zadná časť boli navrhnuté tak, aby poskytovali väčšiu kontrolu v nerovnom teréne pri vysokej rýchlosti.

Ford Ranger Raptor

Na oboch nápravách nájdeme tlmiče FOX Live Valve s priemerom 6,3 cm s olejovou náplňou obsahujúcou prímes teflónu, ktorý o polovicu znižuje vnútorné trenie. Tlmiče majú vnútorný obtok, čím dokážu regulovať tlmiaci účinok podľa miery stlačenia. Pri zrýchlení systém pritvrdzuje zadné tlmiče, aby zabránil pre pick-upy typickému odľahčeniu predných kolies.

Schopnosť Raptoru zdolávať nerovný terén je vylepšená kvalitnou ochranou podvozka. Predná základná doska má takmer dvojnásobnú veľkosť ako pri štandardnom Rangeri a je vyrobená z vysokopevnostnej ocele s hrúbkou 2,3 ​​mm. Táto doska v kombinácii so spodným krytom motora a krytom rozvodovej skrine je navrhnutá tak, aby chránila kľúčové komponenty, ako je chladič, systém riadenia, predná priečka, vaňa motora a predný diferenciál. Dvojité ťažné háky vpredu a vzadu poskytujú flexibilné možnosti vyslobodenia auta z komplikácií.

Ford Ranger Raptor

Ranger Raptor po prvýkrát dostáva pokročilý systém nepretržitého pohonu všetkých štyroch kolies s úplne novou elektronicky riadenou dvojrýchlostnou prevodovkou na požiadanie v kombinácii s prednou a zadnou uzávierkou diferenciálu. K dispozícii bude aj systém Trail Control, čo je vlastne akýsi tempomat do terénu fungujúci do rýchlosti 32 km/h.

Ford Ranger Raptor

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRysuje sa nový dostupný elektromobil Fisker Pear. Rezervovať si ho môžete za 250 dolárov
Nasledujúci článokVodiči pozor! Od prvého marca neparkujte na chodníkoch! Prichádza nový zákon