startstop

Stellantis dokončil vývoj nového elektromotora aj batérie. Ako prvý ich dostane Peugeot e-308

Už na budúci rok obohatí portfólio modelov Peugeot 308 čisto elektrická verzia, a to v oboch karosárskych verziách. Dostane elektromotor s vyšším výkonom a excelovať by mal nízkou spotrebou energie. 

Peugeot zverejnil prvé informácie a fotografie elektrickej tristoosmičky. Dostane špeciálne 18-palcové disky kolies s vyššou aerodynamickou účinnosťou. Čo je ale podstatnejšie, v útrobách sa bude nachádzať úplne nový elektrický motor. Jeho výkon bude 115 kW (156 koní) a krútiaci moment 260 Nm. Nová je aj batéria s celkovou kapacitou 54 kWh (z toho využiteľných 51 kWh). Batéria má nové chemické zloženie s 80% niklu, 10% mangánu a 10% kobaltu. Peugeot zostane verný využívaniu 400V elektrickej siete. Podľa normovaného cyklu WLTP by mal dojazd presiahnuť hranicu 400 km.

Optimalizáciou prednej časti a spodku karosérie, redukovaním hmotnosti a použitím pneumatík s nízkym valivým odporom dosiahne Peugeot e-308 pozoruhodne nízku spotrebu energie – len 12,7 kWh na 100 km jazdy. K dispozícii budú 3 jazdné režimy aj režim jazdy s jedným pedálom. Peugeot e-308 sa bude štandardne dodávať s palubnou trojfázovou nabíjačkou s výkonom 11 kW. Na rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW sa batéria nabije z 20 % na 80 % za menej ako 25 minút. Predávať sa bude vo výbavových stupňoch Allure a GT.

Na ďalšie informácie si budeme musieť ešte počkať.

TEST Peugeot 308 SW 1,5 Blue HDi GT Pack – stávka na istotu

Exit mobile version