startstop

Dánska automobilka Zenvo sa lúči s modelom TSR-GT limitovanou edíciou

Dánska automobilka Zenvo sa lúči so svetom hyperšportových vozidiel modelom Zenvo TSR-GT.

Automobilka vznikla v roku 2004 a od tej doby je známa svojim jediným modelom označeným ako ST1. Ten je vyrábaný od roku 2009 a v roku 2016 prišla modernizovaná verzie označovaná a viac známa ako TS1. Veľmi nápadité, však? Počas produkčných rokov vzniklo niekoľko sériových kusov, no najviac sa o tejto dánskej automobilke začalo hovoriť v spojitosti s legendárnym motoristickým seriálom Top Gear. Najväčšiu pozornosť pútal automobil svojim naklápacím zadným krídlom v závislosti od uhlu natočenia, či brzdenia. To však pri Zenvo TSR-GT chýba. Novinka bola totiž navrhnutá pre dosiahnutie čo najvyššej maximálnej rýchlosti. Zadnej časti teraz dominuje pevné krídlo a celkovo bolo vozidlo optimalizované pre čo najmenší aerodynamický odpor a čo najväčší prítlak v maximálnych rýchlostiach. Aj samotné disky disponujú „puklicami“ ako najnovšie F1.

Vyšší výkon pre vyššiu rýchlosť

Úpravou však prešlo aj samotné srdce. Osemvalcový, 5,8-litrový kompresorom dopovaný motor produkuje maximálny výkon 1.014 kW / 1.379 koní. Oproti poslednému modelu ide o nárast takmer 200 koní. Štandardné Zenvo ST1 GT dosahuje maximálnu rýchlosť 375 km/h, zatiaľ čo okruhové Zenvo TSR-S „iba“ 325 km/h. Novinka však má dosiahnuť rýchlosti až 424 km/h.

Zenvo TSR-GT však nemá byť iba o dosiahnutí najvyššej konštrukčnej rýchlosti. Má taktiež dať pocítiť zákazníkovi lepší komfort a nie iba holú jazdu na cestách. Interiér vozidla je odetý do kože a nové koberce na vnútornej strane majú dopomôcť k lepšiemu odhlučneniu vozidla.

Samotné Zenvo TSR-GT bude vyrobené iba v troch exemplároch. Áno, pôjde teda o brutálnu exkluzivitu. Cena taktiež nie je nikde zverejnená. Aj keby ste mali o takéto auto záujem, už je neskoro, nakoľko všetky tri kusy sú už predané.

Pri tomto modeli však Zenvo nekončí. V budúcom roku je na pláne predstavenie nového modelu, ktorého srdcom bude dvanásťvalcový bi-turbo motor. Odhadovaný výkon je na úrovni 1.200 koní. Keďže mu bude sekundovať aj elektromotor, tak sústava by sa mohla prikloniť k výkonu 1.500 až 1.800 koní.

Exit mobile version