Ak by sme sa riadili pravidlom, čím väčší, tým lepší, tak tieto krídla sú jednoznačne tými najlepšími. Pri najnovších automobiloch však nejde iba o veľkosť, ale aj o ich účinnosť.

Apollo Intensa Emozione

Zrejme stačí iba jeden pohľad na toto auto a hneď viete, prečo sa nachádza na zozname. Obrovský kus karbónu zaujme na prvý pohľad oveľa viac, než samotné krivky auta. A to ste si ešte do detailov nepozreli uchytenie zo strechy do stredu krídla. Aj vďaka nemu Apollo Intensa Emozione vyzerá ako naozajstné športové auto a nie iba ako futuristický koncept.

Ford GT

Ford GT druhej generácie je odkazom na legendu menom GT40. Druhá generácia však o čosi lepšie odkazuje na pôvod tohto vozidla a jeho špeciálnu pretekársku verziu. Je o niečo viac sofistikovanejšie. Zadné krídlo je toho jasným dôkazom, pretože je výškovo nastaviteľné a pomocou hydrauliky môže vyjsť až do úrovne strechy.

Honda Civic Type-R

Jeden pohľad stačí na to, prečo je aj svalnatý japonský hot-hatch zaradený v tejto kategórií. Vizuálne je Civic Type-R doslova prehnaným dielom, aj keď sme si mysleli, že pri generácii “UFO” to už viac nejde. Dizajn vozidla buď milujete alebo ho nenávidite. Žiadny stred bohužiaľ neexistuje. Zadné krídlo je tak obrovské, že siaha až do úrovne strechy a neostáva vám nič iné, iba sa zmieriť s tým, že v tomto aute budete vyzerať ako nedospelý pubertiak. Otázka teda znie – Vadilo by Vám to?

McLaren Senna

Zadný spojler je tak mohutný, že dominuje kompletne celej zadnej časti auta. Pri prvom pohľade ani neviete, či toto auto má možnosť vstúpiť na bežné cesty alebo má byť uzamknuté iba na okruhu. Auto je legálne možné prihlásiť na klasické ŠPZ a pripomína šialene upravené špeciály z Can-Am alebo špeciály z Pikes Peak.

McLaren Speedtail

Nenápadný McLaren spočiatku vyzerá, že žiadnym krídlom nedisponuje. Opak je ale pravdou. Má totiž zabudované malé karbónové krídlo, ktoré nenápadne vykukuje spoza auta. Na prvý pohľad to vyzerá tak, že bolo s karosériou spojené v jeden celok.

Zenvo TSR-S

Päticu uzatvára superšport Zenvo TSR-S. Pod kapotou drieme 1 200 koní. Na ukludnenie tohto stáda určite potrebujete aj dostatočný prítlak a dokonalú aerodynamiku. Preto sa za zadnou nápravou nachádza masívne krídlo, ktoré sa dokáže naklápať v závislosti od zákrut. A to len preto, aby boli prejazdy zákrut čo najefektívnejšie. Nápad úžasný, no nie každému to môže vyhovovať. Už teraz bolo zopár sťažností od vodičov, ktorí s vozidlom jazdili. Podľa nich sa s autom manipuluje horšie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautomobilemag.com
Predchádzajúci článokToyota dokáže rozmýšľať a manévrom predísť zrážke!
Nasledujúci článokSEAT Leon s vynoveným pohonom CNG 1.5 TGI prejde až 500 kilometrov