startstop

Nový Nissan X-Trail – koľko stojí a akú má výbavu?

Štvrtá generácia Nissanu X-Trail prichádza s atraktívnym dizajnom, inovatívnym hybridným pohonom a rozsiahlou výbavou asistenčných i bezpečnostných systémov. Poznáme slovenské ceny aj špecifikácie jednotlivých výbav.

X-Trail nesie typické dizajnové znaky súčasných modelov značky Nissan. Príkladom je mriežka chladiča V-motion a tvar predných svetlometov. Predná časť je nimi akoby orámovaná, svetlomety sa pritom zdajú byť vylisované v karosérii predného nárazníka, s kombinovanými dennými svetlami a smerovkami umiestnenými pozdĺž línie zatvárania kapoty. Zboku zaujmú svalnaté blatníky. Tvar C-stĺpika pripomína plutvu delfína a prináša do zadnej časti malú dávku napätia.

Nissan X-Trail bude dostupný v 10 farbách karosérie s 5 dvojfarebnými kombináciami. Základná biela farba je bez príplatku. Za 5 metalických farieb (strieborná, šedá, čierna, modrá, oranžová) sa pripláca 700 eur. Za 4 perleťové (biela, strieborná, červená, šedá) je potrebné zaplatiť 850 eur. Spomínané dvojfarebné kombinácie bielej, modrej, šedej, striebornej a oranžovej vždy s čiernou strechou je k dispozícii za príplatok 500 eur.

2 motorizácie, 5 stupňov výbav

Nissan X-Trail sa na Slovensku predáva s dvoma motorizáciami. Prvou alternatívou je preplňovaný 1,5-litrový benzínový motor VC-T s variabilným kompresným pomerom. S výkonom 120 kW (163 koní) a krútiacim momentom 300 Nm sa ponúka iba v konfigurácii s pohonom predných kolies. Výkon na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka Xtronic. Hnacie ústrojenstvo je vybavené 12V mild-hybridnou technológiou. Pri spomaľovaní sa energia regeneruje a ukladá do malej lítium-iónovej batérie. Nazbieraná energia sa potom používa na chod systémov auta, keď je motor vypnutý, napríklad pri čakaní na červenej. Pri akcelerácii zasa dochádza k zvýšeniu krútiaceho momentu o približne 6 Nm. S týmto motorom zrýchli Nissan X-Trail z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a spotrebuje priemerne 7,1 l/100 km. Z hľadiska svojej funkcie je najdôležitejšie to, že pokiaľ chcete mať z X-Trailu 7-sedadlový automobil, musíte siahnuť jedine po tejto motorizácii.

Základná cena tejto verzie vo výbave Visia je 32.990 eur. Takýto automobil obsahuje napríklad čierne látkové čalúnenie interiéru, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, LED predné aj zadné svetlomety, manuálnu klimatizáciu, zadné parkovacie senzory, tempomat, systém udržiavania v jazdnom pruhu alebo systém automatického brzdenia s detekciou chodcov aj cyklistov. Vyšší stupeň výbavy Acenta stojí 35.090 eur a obsahuje napríklad automatickú dvojzónovú klímu, zadnú parkovaciu kameru, predné parkovacie senzory, volant potiahnutý kožou alebo konektivitu Apple CarPlay a Android Auto.

Stredný stupeň výbavy N-Connecta sa predáva za 37.590 eur a takýto Nissan X-Trail bude navyše vybavený napríklad zatmavenými zadnými sklami, posuvnými zadnými sedadlami, 12,3-palcovým multimediálnym systémom s navigáciou, 12,3-palcovými digitálny prístrojový panel alebo panoramatickým kamerový parkovací systém. Už tradične nesie najvyššia výbava označenie Tekna. Predáva sa za 40.390 eur. Jej súčasťou sú napríklad prvky ako 19-palcové kolesá, strešné okno, matrixové adaptívne LED svetlá, head-up displej, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, trojzónová automatická klimatizácia, balík asistenčných systémov ProPILOT či polokožené čalúnenie sedadiel. Na vrchole ešte tróni výbava Tekna+ s 20-palcovými diskami kolies, čalúnením sedadiel jemnou kožou Nappa a audiosystémom BOSE s 10 reproduktormi za cenníkovú cenu 43.190 eur.

Tretí rad sedadiel

Za tretí rad sedadiel sa pripláca 1.200 eur, resp. 800 eur (vo výbavách N-Connecta a vyššej). Sedadlá v treťom rade, ktoré po sklopení zapadnú do podlahy, sú navrhnuté tak, aby vyhovovali cestujúcim s výškou do 160 cm. Priestor vzadu bol optimalizovaný tak, aby si cestujúci v treťom rade mohli dať nohy pod druhý rad sedadiel. Keď sa sedadlá v treťom rade nepoužívajú, objem batožinového priestoru je 585 litrov.

Inovatívny hybrid

Druhou možnosťou pohonu je motorizácia e‑POWER. Tento systém pohonu sa skladá z batérie a hnacieho ústrojenstva integrovaného s benzínovým motorom 1,5 VC-T (avšak naladeným na výkon 158 koní a 250 Nm), generátorom energie, meničom a elektromotorom. Sila na kolesá pochádza iba z elektromotora, čo má za následok okamžitú, lineárnu odozvu na plyn. Verzia s pohonom predných kolies dosahuje celkový výkon 204 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 8 sekúnd a v kombinovanej prevádzke spotrebuje priemerne 5,8 litra benzínu na 100 km. Variant s pohonom všetkých kolies e-4ORCE má výkon 213 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 7 sekúnd a priemerne potrebuje 6,3 litra benzínu na 100 km jazdy.

Elektronický systém pohonu všetkých kolies má podľa Nissanu 10 000-krát rýchlejšiu odozvu krútiaceho momentu na zadných kolesách ako mechanický systém 4WD. Náklony vozidla sú minimalizované pridaním regeneratívneho brzdenia zadným motorom k obvyklému regeneratívnemu brzdeniu predným motorom, ktoré dnes využívajú typické elektrické a hybridné systémy. Okrem optimalizácie rozdelenia krútiaceho momentu vpredu a vzadu systém aplikuje nezávislé ovládanie bŕzd na každom zo štyroch kolies, aby maximalizoval silu v zákrute generovanú každým z nich.

Hybridný pohon e-POWER vo verzii s pohonom prednej nápravy je vo všetkých výbavách od základného mild-hybridu drahší presne o 5.000 eur. Za Nissan X-Trail e-POWER s pohonom všetkých kolies e-4ORCE je potrebné doplatiť ďalších 2.400 eur.

Exit mobile version