startstop

Čo sa im stalo? 25 rokov by ste márne hľadali vo Volvách toto

Presne štvrťstoročie ste si nemohli kúpiť automobil značky Volvo s pohonom zadných kolies. To sa tento rok zmení.

V rámci modernizácie a nového balíka produktových aktualizácií doprialo Volvo modelom XC40 Recharge a C40 Recharge vyšší dojazd a možnosť voľby variantov s pohonom zadných kolies. Okrem toho v cenníku nájdete tri nové pohonné jednotky. Patria k nim dva varianty s pohonom zadných kolies a prepracovaný výkonný model s pohonom všetkých kolies.

Elektromotor druhej generácie s permanentným magnetom, ktorý poháňa zadné nápravy elektrických modelov C40 a XC40, vyvinula interne priamo spoločnosť Volvo Cars. „Tieto aktualizácie sú ďalším veľkým krokom v našom úsilí, ktorého cieľom je stať sa do roku 2030 výrobcom plne elektrických automobilov,“ uviedol Javier Varela, prevádzkový riaditeľ značky Volvo. „Dojazd a čas nabíjania sú pre čoraz väčší počet našich zákazníkov novými kľúčovými faktormi a vďaka týmto vylepšeniam sú naše plne elektrické modely ešte atraktívnejšie, ako už boli.“

Návrat pohonu zadných kolies

Jednomotorový variant so štandardným dojazdom poháňa elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 175 kW, čo predstavuje oproti odchádzajúcemu jednomotorovému variantu s pohonom predných kolies nárast výkonu o 5 kW. Naďalej sa v modeli XC40 Recharge bude nachádzať batéria s kapacitou 69 kWh, ale vylepšenia v oblasti účinnosti chladenia znamenajú, že podľa metodiky WLTP dokáže na jedno nabitie prejsť až 460 km (doteraz 425 km). Dojazd jednomotorovej verzie modelu C40 Recharge sa medzitým predĺžil z 438 kilometrov na 476 kilometrov. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 34 minút.

Kto chce siahnuť po automobile s väčším výkonom a dlhším dojazdom, pre toho je určená verzia s väčším akumulátorom s kapacitou 82 kWh v kombinácii s výkonnejším elektromotorom s výkonom 185 kW poháňajúcim zadnú nápravu. Tento druhý nový variant predlžuje dojazd modelu XC40 Recharge na 515 kilometrov a dojazd modelu C40 Recharge až na to 533 kilometrov. Aj v tomto prípade sa zlepšil nabíjací výkon, pretože väčší akumulátor umožňuje nabíjanie výkonom až 200 kW (predtým 150 kW). Nabíjanie z 10 na 80 % tak bude záležitosťou 28 minút.

Aktualizovaný variant s pohonom všetkých kolies

Z týchto aktualizácií ťažia aj varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré tiež vykazujú zlepšenie dojazdu. Predchádzajúce usporiadanie dvoch elektromotorov s výkonom 150 kW na prednej a zadnej náprave nahradil interne vyvinutý elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 183 kW na zadnej náprave a nový asynchrónny elektromotor s výkonom 117 kW na prednej náprave.

Táto nová konfigurácia v spojení s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a celkovým zlepšením účinnosti jeho chladenia je zárukou, že dvojmotorový model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) teraz dosahuje dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou zlepšenie o 62 kilometrov. Dojazd dvojmotorového modelu C40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) sa predĺžil zo 451 kilometrov (WLTP) na 507 kilometrov.

Tam, kde je to možné, prispeli k zvýšeniu účinnosti aj vylepšenia exteriéru. Napríklad nové 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin na oboch modeloch XC40 aj C40 Recharge svojím aerodynamickým dizajnom prispeli k zníženiu odporu vzduchu.

Exit mobile version