Domov News TEST Volvo XC40 Recharge Twin – minimalistický maximalista

TEST Volvo XC40 Recharge Twin – minimalistický maximalista

Keď nám v redakcii pristálo najmenšie SUV od Volva, a ešte v čisto elektrickej verzii, boli sme zvedaví. Najmenší spomedzi trojice XC90, XC60 a XC40 bude ideálnym spoločníkom do mesta, no my sme zistili, že sa netreba báť ani výletov mimo neho. Aj keď je už v ponuke aj verzia s jedným elektromotorom na prednej náprave, my sme testovali výkonnejšiu verziu s elektromotormi na oboch nápravách. 

Na názov Recharge si v prípade Volva budeme musieť postupne zvyknúť. Dostane ho každý zo siete nabíjateľný model, platí to pre elektromobily aj plug-in hybridy. Volvo XC40 Recharge je prvým z piatich elektrických áut, ktoré chce švédska automobilka predstaviť v priebehu piatich rokov.

Čistý dizajn

Elektromobil sa na prvý pohľad nelíši od úspešného SUV XC40. Má však o niečo nižšiu svetlú výšku. To kvôli batériám ukrytým v podlahe. Trochu miesta stratil v batožinovom priestore. Túto stratu má nahradiť odkladací priestor pod kapotou, ktorý vznikol nahradením spaľovacieho motora menším elektromotorom. Dizajn je minimalistický, mriežka chladiča je nahradená nepriechodným kusom. Rovnaký minimalistický prístup nájdeme aj v interiéri. 

Aj keď nové vozidlo stavia na vynikajúcich bezpečnostných normách pôvodného modelu XC40, konštruktéri spoločnosti Volvo Cars úplne prepracovali a posilnili jeho prednú konštrukciu. Potrebovali vyriešiť absenciu motora a dokázali tak splniť vysoké bezpečnostné požiadavky značky Volvo a zabezpečili, aby aj v tomto vozidle ľudia jazdili rovnako bezpečne ako v každom Volve. Akumulátor chráni bezpečnostná klietka zabudovaná uprostred konštrukcie karosérie vozidla. Jeho umiestnením do podlahy sa zároveň znížilo ťažisko, čo lepšie chráni vozidlo pred prevrátením.

Jazda bez emisií a v tichu

Dvojica elektrických motorov – jeden vpredu, druhý vzadu – produkuje spolu výkon 300 kW a krútiaci moment 660 Nm. Batéria má kapacitu 75 kWh a umožní vozidlu prejsť na jedno nabitie 420 km. Teda podľa oficiálneho údaju, v praxi Volvo XC40 Recharge Twin prejde skôr 330-350 kilometrov. Vstup pre nabíjanie sa nachádza na ľavej strane vzadu. Toto riešenie je určite praktickejšie, ako keby malo byť umiestnené vpredu pred dverami vodiča. Aj vďaka kompaktnejším rozmerom sa tak pohodlne dostanete aj na zle riešené nabíjacie miesta.

Aj keď ide o zatiaľ najmenšie SUV od Volva (chystá sa XC20), jeho vzhľad je robustný a aj interiér ponúka dostatok miesta štvorici pasažierov. Vlastnosť, ktorá je praktická, je batožinový priestor pod kapotou s objemom 30 litrov. Sem môžete odložiť napríklad nabíjacie káble, prípadne menšiu tašku.

Vlastnosti športového auta

Jazdná dynamika je kapitola sama o sebe. Celkový výkon 408 koní a krútiaci moment 660 Nm stoja za zrýchlením z 0 na 100 kilometrov len za 4,9 sekundy! To je údaj, ktorý sa pri kompaktnom SUV nevidí často. Jazdné vlastnosti na druhej strane športové nie sú, no potenciál zrýchlenia prispieva k vyššej bezpečnosti jazdy. Pohon je permanentne 4×4 a rozdelenie hnacej sily je v pomere 50:50. Zvláštnosťou je, že v tomto elektromobile nenájdete žiadne jazdné režimy. To znamená, že ako budete jazdiť, taká bude spotreba. Štýl vašej jazdy sa odzrkadlí na tom, koľko spotrebujete kWh na 100 km.

My sme jazdili v priemere za 20-25 kWh. V meste sa dá hodnota stlačiť aj pod 20 kWh. Samozrejme, Volvo ponúka jazdu pomocou jedného pedálu, XC40 dokáže po uvoľnení plynového pedálu úplne zastaviť a zároveň udržať vozidlo na mieste bez potreby stlačenia brzdového pedálu. Ak by vám predsa chýbal režim Eco, je tu funkcia Range Optimizer. Tá však obmedzuje len výkon klimatizácie. 

Prívetivé ovládanie

Samotný akumulátor má nominálnu kapacitu 78 kWh, využiteľných je z toho 75 kWh. Nabíjať ho môžete najvyšším výkonom 150 kW, takže sa z 0 na 80% kapacity dostanete za 37 minút. V aute nečakajte žiadne komplikované nastavenia, preklikávanie a slajdovanie mnohých obrazoviek. Volvo XC40 Recharge je jednoduchosť sama.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor trojfázový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 78 kWh
Max. výkon 300 kW/408 k
Max. krútiaci moment 660 Nm
Dojazd 400 km
Pohon AWD 
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 425 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 863 mm
Výška 1 647 mm
Rázvor náprav 2 702 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 113 kg
Objem batožinového priestoru 413 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,9 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20 vpredu 

255/40 R20 vzadu

SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 17,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 27,3 kWh / 100 km
Okresky: 20,3 kWh / 100 km
Dojazd 400 km
Maximálny nabíjací výkon 150 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 68 min
Doba nabíjania 20 – 80% 37 min
CENA
Základná cena modelu 55 155
Základná cena testovanej verzie 65 425

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNeue Klasse od BMW prináša nový pohľad na elektromobilitu
Nasledujúci článokTEST SsangYong Rexton – jediné skutočné SUV za zlomok ceny?