Domov Elektromobilita TEST Volvo C40 Recharge Twin, SUV Coupé s výkonom viac ako 400...

TEST Volvo C40 Recharge Twin, SUV Coupé s výkonom viac ako 400 koní

Volvo prináša na trh vôbec po prvýkrát karosériu v štýle SUV Coupé, model C40 je atraktívny nie len dizajnom ale aj technológiou.

Švédska automobilka, ako prvá započala budúcnosť s jasne definovanou maximálnou rýchlosťou svojich vozidiel. Žiadne nové Volvo už nepôjde viac ako 180 km/h. Bezpečnosť je pre túto škandinávsku automobilku prvoradá a po dôslednej štúdii bolo preukázané, že nehody nad túto rýchlosť sú prakticky nezlúčiteľné so životom. Cieľom značky je, aby už žiaden z členov posádky Volvo nezomrel v dôsledku dopravnej nehody.

Vo vozidlách tejto automobilky, už taktiež nenájdeme ani väčšie ako štvorvalcové agregáty, čo niektorí priaznivci neprijali s nadšením. Práve éra elektromobility však môže zásadným spôsobom zamiešať karty. Volvo C40 vychádza z modelu XC40, no na rozdiel od svojho konzervatívnejšieho brata, C40 je už len elektrické.

Volvo C40 s výkonom viac ako 400 koní - TEST

Nami testovaná verzia, s pohonom oboch náprav a dvojicou elektromotorov, poskytovala neuveriteľný výkon. Dychberúcich 300 kW a krútiaci moment 660 Nm, to sú parametre podobné športovým autám. Mestské SUV je tak aj vďaka nenápadnému vzhľadu, tichým sleeperom.

Nie je všetko ale iba o číslach, Volvo C40 dokazuje že sa dá postaviť elektrické auto ktoré je na nerozoznanie od spaľovacieho. Vďaka jedinečnej architektúre akumulátora, nebol priestor pre pasažierov, rovnako ako aj posed, nijakým spôsobom ovplyvnený. Volvo C40 tak môžeme pokojne prehlásiť za auto s elektrickým motorom a nie elektromobilom na aký sme bežne zvyknutý.

Viac sa dozviete v našej videorecenzii, kde sme okrem vnútorného priestoru preverili aj dojazd, spotrebu a jazdný charakter, tohto výnimočného auta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Opel Grandland 1,2 Turbo Rodinné SUV ukázalo krajšiu tvár
Nasledujúci článokFord Very Gay Raptor – dúhový pick-up s veľkým posolstvom