startstop

Ford Mustang Mach-E dostane nový typ batérií, klesne jeho cena?

Ford plánuje v Európe tento rok zaviesť do modelu Mustang Mach-E lítium-železofosfátové (LFP) batérie.

Ford zároveň investuje 3,5 miliardy dolárov do výstavby prvého závodu na výrobu LFP batérií v USA s názvom BlueOval Battery Park Michigan, ktorý plánuje otvoriť v roku 2026. Diverzifikácia a lokalizácia dodávateľského reťazca batérií vo výrobných regiónoch by mala zvýšiť prístupnosť a cenovú dostupnosť pre zákazníkov a zároveň podporiť dopyt zo strany spotrebiteľov. Automobilka pracuje na tom, aby v rámci svojho plánu Ford+ dosiahla celosvetovo ročnú mieru predaja 600 000 elektrických vozidiel do konca tohto roka a 2 milióny do konca roka 2026.

Keďže Ford rapídne rozširuje produkciu elektrických vozidiel, zavedením LFP batérií môže vyrábať viac elektrických vozidiel a ponúkať viac možností pre zákazníkov. „Sme odhodlaní viesť revolúciu elektrických vozidiel, tzn. investovať do technológie a pracovných miest, čo nás udrží na špici tejto globálnej transformácie v našom odvetví,“ povedal Bill Ford, výkonný predseda spoločnosti Ford.

Chemické zloženie LFP batérií 

Zavedenie LFP ako druhého chemického zloženia batérií popri nikel-kobalt-mangánu (NCM) umožňuje zákazníkom vybrať si elektrické vozidlo disponujúce batériou s výkonnostnými charakteristikami, ktoré najlepšie zodpovedajú ich potrebám.

Batérie LFP sú odolné a znášajú častejšie a rýchlejšie nabíjanie pri použití menšieho množstva vysoko dopytovaných a drahých materiálov. Táto lacnejšia verzia vo veľkom rozsahu pomôže spoločnosti Ford udržať alebo dokonca ešte viac znížiť ceny elektromobilov. Spomínané batérie budú napájať rôzne cenovo dostupné osobné a úžitkové elektrické vozidlá Ford novej generácie, ktoré sú v súčasnosti ešte len vo fáze vývoja.

Ešte pred otvorením nového závodu na výrobu batérií v Michigane predstaví Ford batérie LFP na kľúčových globálnych trhoch. Tento rok to bude pre modelový rad Mustang Mach-E a v roku 2024 pre modelový rad F-150 Lightning. Cieľom je skrátiť dlhé čakacie doby zákazníkov.

Ford sa zaviazal investovať do roku 2026 celosvetovo viac ako 50 miliárd dolárov do elektrických vozidiel a prisľúbil, že do roku 2050 dosiahne globálnu uhlíkovú neutralitu naprieč všetkými svojimi vozidlami, prevádzkami a celým dodávateľským reťazcom. Cieľom spoločnosti je dosiahnuť nulové emisie pre všetky vozidlá predané v Európe a uhlíkovú neutralitu v rámci svojich európskych zariadení, logistického a dodávateľského reťazca do roku 2035.

 

Exit mobile version