startstop

Tento Benetton jazdil Michael Schumacher, teraz je na predaj

Zdroj: Kevin Van Campenhout/ RM Sotheby´s

Michael Schumacher, sedemnásobný majster sveta a mnohými považovaný za najlepšieho pilota F1 v histórii. Po nehode na lyžiach sa o ňom verejnosť toho príliš nedozvedá. Jeho monopost značky Benetton B191, s ktorým získal počas svojej kariéry prvé body, si aktuálne hľadá nového majiteľa.

Michael Schumacher sa neodmysliteľne zapísal do histórie pretekov Formuly 1. Predsa len, sedemnásobný majster sveta sa stále delí o prvenstvo v počte titulov s Lewisom Hamiltonom. Jeho kariéru si najviac spájame s červeným Ferrari, no jeho začiatky vedú do stajne Benetton. A od jeho premiéri v F1 ubehlo tento rok už 32 rokov.

Začalo to v Jordane, pokračovalo s Benettonom

Schumacherove úplne prvé preteky sa spájajú s monopostom Jordan a perfektne zvládnutou kvalifikáciou v belgickom Spa-Francorschamps. Nedeľné preteky už nedopadli tak slávne a skončili sa po prvom kole. Neskôr sa však Schumacher dostal do tímu Benetton, kde v roku 1991 pretekal s monopostom označeným ako B191. Spolu s ďalšou legendou, Nelsonom Piquetom, tvorili zaujímavý jazdecký tandem tímu Camel Benetton Ford.

Pre tento tím bol kľúčový rok 1990, kedy sa radovali z dvoch víťazstiev vo veľkých cenách a v pohári konštruktérov obsadili solídne tretie miesto. Rok neskôr nemožno označiť za rovnako úspešný, no nešlo ani zďaleka o fiasko. Michael Schumacher dostal v tomto roku šancu v posledných piatich pretekoch a podarilo sa mu získať aj jeho prvé body v šampionáte. Stalo sa tak na okruhu v Španielsku. Možno aj preto má tento monopost tak silnú auru.

Zdroj: Kevin Van Campenhout/ RM Sotheby´s
Poctivý stroj 90. rokov

Monopost má svoj základ na podvozku z uhlíkových vlákien. Zadná časť ukrývala poctivý 3,5-litrový osemvalec Ford s výkonom 730 koní pri 13 800 otáčkach za minútu. Ide o jeden z posledných monopostov, ktorý používal manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Model, ktorý si aktuálne hľadá svojho majiteľa, nesie označenie B-191-02. Na zopár veľkých cenách sedel za volantom Nelson Piquet a posledných 5 pretekov ho šoféroval Schumacher.

Zdroj: Kevin Van Campenhout/ RM Sotheby´s

Po skončení sezóny sa monopost dostal do múzea a až v roku 2016 došlo ku kompletnej generálnej oprave motora a prevodovky. Po tejto zásadnej oprave sa dostal monopost aj na trať. Monopost má všetko, čo vyžaduje FIA pre historické pretekárske vozidlá. Ide o skvost, ktorých na svete príliš veľa nenájdeme. A už vôbec nie s tak unikátnym menoslovom šampiónov, ktorí sedeli za jeho volantom.

Ako kúpiť monopost F1?

 

Exit mobile version