startstop

Škoda Slavia dostala päť hviezd v Global NCAP

Zdroj: Global NCAP

Škoda Slavia dobýva Indiu. Škoda Auto sa nebojí expanzie a pokračuje v tejto aktivite aj na dôležitý indický trh. Ich cieľom zostáva ponúkať automobily s maximálnou bezpečnosťou pre posádku. To potvrdzuje aj u nás nepredávaný, no v Indii veľmi obľúbený model Slavia. Podarilo sa mu získať najvyššie hodnotenie od Global NCAP.

Škoda Auto vie, že medzi našimi európskymi a indickými cestami nájdeme mnoho rozdielov. Minimálne čo sa týka bezpečnosti. To potvrdzuje aj nie príliš najprívetivejšia štatistika obetí autonehôd v Indii. Každoročne tam zahynie pri dopravných nehodách okolo 150 tisíc ľudí. Príčinu môžeme hľadať v tom, že mnoho automobiliek posiela na tento trh nie úplne najkvalitnejšie automobily. Škodovka sa však na tento trh pozerá odlišne, možno aj preto priniesla na tento trh model Škoda Slavia.

Zdroj: Škoda Auto
Domáci zástupca pohorel

Tento prístup mladoboleslavskej automobilky potvrdzujú aj nedávne výsledky hodnotenia organizácie Global NCAP. Táto organizácia robí v podstate to isté pre svetový automobilový trh, čo robí pre Európu nám dobre známy Euro NCAP. Ak by sme sa pozreli na automobil produkovaný priamo v Indii, konkrétne Maruti Suzuki Alto K10, ten dosiahol veľmi slabé hodnotenie dvoch hviezdičiek. Nízke hodnotenie dvoch hviezdičiek dosiahol v disciplíne bezpečnosti dospelej posádky. Alarmujúce je nulové hodnotenie bezpečnosti detských pasažierov. Za ochranu chodcov následne dostal iba jednu hviezdičku.

Zdroj: Global NCAP

Ako sa to robiť má, ukazuje napríklad spomínaná Škoda s jej modelom Slavia. Tento model prekvapil najlepším výsledkom v histórii testov Global NCAP. V hodnotení bezpečnosti posádky a ochrany chodcov dostala Slavia päť hviezdičiek. Dosť podobne dopadli aj crossovery Škoda Kushaq a Volkswagen Taigun.

Škodovka ako etalón bezpečnosti

Výhodou Škody je fakt, že môže využiť svoje skúsenosti z európskych ciest. Naše vysoké bezpečnostné štandardy následne vie využiť v Indii, kde sa bezpečnosť ciest s našimi nedá porovnávať. Slavia sa môže pochváliť aj veľmi dobre prepracovanými nárazovými zónami a šiestimi airbagmi. Na palube nesmú chýbať ani elektronické systémy ako napríklad ABS, ESP, XDS či multikolízna brzda. Škodovka tak ukázala veľmi vysoký štandard a pre ostatných konkurentov ide o veľmi vysoko nastavenú latku. Takýto benchmark by pre jej konkurentov mal byť poriadnym sústom.

Zdroj: Škoda Auto
Exit mobile version