Domov News Mercedes nesklamal, Citroën má ešte nejaké resty. Aj toto priniesol najnovší test...

Mercedes nesklamal, Citroën má ešte nejaké resty. Aj toto priniesol najnovší test Euro NCAP

Euro NCAP zverejňuje pravidelne najnovšie hodnotenia bezpečnosti. Urobil to aj pre desať nových áut so skutočne pôsobivými výsledkami. Patrí sem napríklad aj EQE od Mercedesu. Tento model získal maximálne päťhviezdičkové hodnotenie a je tiež ocenené hodnotením „veľmi dobrý“ za systém Highway Assist.

Euro NCAP sa už pravidelne pozerá na zúbky mnohých vozidiel a hodnotí ich v rozličných aspektoch. Výnimkou nie sú ani „novšie“ značky na trhu. Napríklad taký čínsky líder v odvetví NEV BYD štartuje v najnovších testoch Euro NCAP s piatimi hviezdičkami za svoj crossover SUV ATTO 3. Najvyššie hodnotenia bezpečnosti dosahujú aj nový CX-60 od Mazdy, BMW radu X1 a 2 Active Tourer. Do hodnotenia sa dostali aj najnovšia generácia súrodencov SEAT, Ibiza a Arona. Aktualizovaný VW Golf drží krok so svojimi súpermi s päťhviezdičkovým hodnotením, pričom dve autá – Citroën C5X a Mobilize Limo – sú ocenené štyrmi hviezdičkami.

Mercedes nesklamal

Mercedes-Benz pokračuje v rozširovaní svojho plne elektrického radu EQ a sedan EQE sa stáva najnovším modelom hodnoteným organizáciou Euro NCAP. Rovnako ako jeho kolegovia z portfólia trojcípej hviezdy nesklame. Jeho vynikajúci všestranný výkon mu vyniesol najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti. Aktívny asistent udržiavania vzdialenosti DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia je k dispozícii ako voliteľná výbava a poskytuje asistenciu pri jazde na diaľnici.

Tento systém je prvým svojho druhu, ktorý bol hodnotený organizáciou Euro NCAP. V prípade, že vodič prestane reagovať, vozidlo sa bezpečne zaradí do najpomalšieho jazdného pruhu a potom celkom zastaví. Táto funkcia označovaná ako aktívny asistent núdzového zastavenia pomáha udeliť EQE známku „veľmi dobrý“ a robí z neho vozidlo s najvyšším hodnotením, ktoré doteraz testovalo Euro NCAP v hodnotení asistovanej jazdy.

Euro NCAP

Autonómna jazda zatiaľ otázkou budúcnosti

Generálny tajomník Euro NCAP Michiel van Ratingen hovorí: „Plne autonómna jazda sa javí ešte stále vzdialená, ale základy kladú robustné, vysokovýkonné systémy asistovaného riadenia. Ako napríklad tento od Mercedesu. Blahoželáme im k ich známke „veľmi dobrý“ a k získaniu štvrtého päťhviezdičkového hodnotenia bezpečnosti v tomto roku.“

Päťhviezdičkové hodnotenie pre novinku BYD ATTO 3 (v Číne známe ako Yuan Plus) pokračuje v sérii úspechov čínskych značiek v Euro NCAP. Po podobných výsledkoch pre WEY a ORA v poslednej publikácii, to v podstate ani neprekvapilo. Skratka pre „Build Your Dreams“, BYD má v skutočnosti v Európe zastúpenie vo forme autobusov už viac ako desať rokov. Model s označením ATTO 3 je vozidlo, ktoré prinesie BYD masám. Cenovo výhodný elektromobil si vedie dobre v nárazových testoch Euro NCAP a je plne vybavený najnovšími technológiami ADAS.

Euro NCAP

Citroën mierne zaostal, Golf však nezaváhal

Dve ďalšie autá vyrobené v Číne v tejto sérii sú ocenené štyrmi hviezdičkami. Citroën C5X, vyrobený v Číne spoločným podnikom Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile, a elektrický sedan Limo od spoločného podniku Renault-Jiangling Mobilize, podali vo všeobecnosti v testoch dobrý výkon. Nevynikli však kvôli vynechaniu vybavenia alebo okrajovým hodnotám v niektorých testoch aktívnej bezpečnosti.

Obidvom vozidlám SEAT tiež chýba časť najnovšej bezpečnostnej výbavy, najmä stredové airbagy. Kompenzujú to inými spôsobmi a stále majú nárok na päť hviezdičiek. BMW radu X1 a BMW radu 2 Active Tourer získali päť hviezdičiek s takmer rovnakým skóre vo všetkých častiach hodnotenia. BMW tak úspešne nesie najvyššie hodnotenia najnovšej generácie týchto populárnych modelov. To aj napriek prísnejším protokolovým požiadavkám z roku 2022. Mazda CX-60 si tiež počínala vo všetkých smeroch dobre a dosiahla zaslúžené päťhviezdičkové hodnotenie.

Euro NCAP

Päť hviezdičiek dostal aj faceliftovaný VW Golf 8. Golf v ôsmej generácii prvýkrát testovali v Euro NCAP v roku 2019. Model však nedávno dostal pridaný stredový airbag, systém detekcie únavy a mnohé iné systémy. To viedlo k opätovnému zisku piatich hviezdičiek aj napriek novým, prísnejším kritériám.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJEuro NCAP
Predchádzajúci článokNa elektrické Bugatti si ešte počkáme, príde však…
Nasledujúci článokTitul najrýchlejšie akcelerujúceho vozidla drží elektrická formula vyvinutá študentmi