startstop

Norma Euro 7 potrebuje podľa koncernu VW odklad

Pripravovaná norma Euro 7 sa stala veľmi diskutovanou témou okamžite po jej predstavení. Automobilky si veľmi dobre uvedomujú, čo pre nich táto zmena znamená. Nejde iba o technické zmeny a ich možnú realizáciu. Hlavným problémom sa javí homologizácia týchto zmien v pomerne krátkom termíne. Ďalším z elementov je aj fakt, ako sa premietne táto zmena do cenovej politiky a koľko z toho si odskáče samotný zákazník.

Emisná norma Euro 7 je strašiakom pre mnohých výrobcov. Nemecký koncern Volkswagen však len nedávno vyzval k odkladu tejto novej emisnej normy v rámci Európskej únie. VW navrhuje, aby sa norma Euro 7 stala účinnou neskôr. Pôvodne naplánovali jej platnosť od jesene 2026. Koncern však žiada posun normy o viac než rok. Ako informovala agentúra Reuters, všetky nové automobily by tak následne museli spĺňať túto normu od jesene 2027.

Zdraženiu sa nevyhneme

Členské štáty EÚ by mali ešte počas tohto roka prediskutovať návrh normy Euro 7. Od 1.júla 2025 by sa mala týkať všetkých osobných automobilov a dodávok. O dva roky neskôr by mali tieto zmeny postihnúť aj autobusy a nákladné vozidlá. To sa však stretáva s nevôľou európskych automobiliek. Tie argumentujú faktom, že ide o príliš nákladnú zmenu a nemožno ju zaviesť v tak krátkej dobe.

Začiatok platnosti normy od 1.júla 2025 by podľa koncernu VW znamenal zastavenie výroby viacerých modelov v Európe. Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) ešte koncom januára tohto roka varovalo pred nie príliš pozitívnymi dopadmi normy Euro 7. Priemerne by zavedenie tejto normy malo priniesť zdraženie o 2 tisíc eur.

Prídu ľudia o prácu?

Koncern VW stále drží priečku najväčšieho výrobcu automobilov na starom kontinente. Jeho súčasťou je aj na Slovensku obľúbená Škoda Auto. Martin Jahn, ako člen predstavenstva Škoda Auto pre predaj a marketing, uviedol veľmi dôležitý fakt. V prípade začiatku platnosti novej emisnej normy by musela mladoboleslavská automobilka zavrieť jednu z výrobných hál. To by spôsobilo prepúšťanie zamestnancov a celkovo by tak automobilka prišla až o 3 tisíc ľudí. Pýtate sa prečo? Dôvod je jednoduchý. Škodovka by totiž musela ukončiť výrobu kompaktných modelov Fabia, Kamiq a Scala.

Exit mobile version