startstop

Spoločnosť NEVS hibernuje, na predaj je projekt unikátneho elektromobilu s dlhým dojazdom

Zdroj: Plint Marketing

Spoločnosť NEVS sa venuje výrobe elektrických áut. Táto firma, ktorá sa zrodila z popola Saabu pred viac ako desiatimi rokmi, odhalila sofistikovaný model, ktorý vyvíjala predtým, ako ho čínski majitelia prepli do režimu „hibernácie“.

NEVS Emily GT vraj dokáže prejsť viac ako 1 000 km medzi jednotlivými nabitiami. Takúto vzdialenosť môže prejsť aj vďaka obrovskej 175 kWh batérii. V pláne boli aj kapacity batérií 140 kWh a 105 kWh, rovnako ako 11 kW bezdrôtové nabíjanie cez podložku pripojenú k pevnému rozbočovaču.

Každé koleso má vlastný motor

Auto disponuje štyrmi motormi pre každé koleso zvlášť s výkonom 121 koní. Emily GT tak má celkový výkon 484 koní. Emily GT ponúka pohonnú jednotku umiestnenú medzi diskom a hliníkovým brzdovým kotúčom. To údajne poskytuje jemnejšiu kontrolu vektorovania krútiaceho momentu. Takýto rozsah vektorovania umožní, že auto zmení smer aj bez použitia volantu.

Programový riaditeľ Emily a bývalý inžinier Saabu Peter Dahl sa vyjadril pre švédsky Carup: „Možnosti vektorovania krútiaceho momentu sú fantastické. Všetok krútiaci moment môžeme ovládať. Je to ako prechod z rovných slalomových lyží na carvingové lyže. Okrem toho, motory umiestnené na každom z kolies zaisťujú, že sa eliminuje všetka vôľa, výsledkom čoho sa stane neuveriteľne priamy a pevný pocit pri jazde. Nevýhodou zostáva, že neodpružená hmotnosť na každom kolese má vysoké hodnoty. Vyriešili sme to dobrým podvozkom so vzduchovým odpružením a aktívnymi tlmičmi.“

Vysokovýkonná verzia s príchuťou Saabu

Údajne sa pripravoval aj vysokovýkonný variant modelu Emily s plánovaným výkonom 653 konských síl.  Automobil s takýmto výkonom by skrátil čas šprintu z 0 na 100 km/h z pôvodných 4,6 sekundy na iba 3,2 sekundy. Auto má pomerne nápadný štýl, ktorý sa výrazne podobá na modely Saab 9-3 a Saab 9-5. Na dizajne sa podieľal jeden nemenovaný dizajnér z Talianska a vylepšili ho bývalí dizajnéri Saabu.

Majiteľ značky NEVS, Evergrande Group, pôvodne odobril sériu až 20 prototypov. Spoločnosť Evergrande zbohatla ako jeden z najplodnejších developerov nehnuteľností v Číne. V roku 2020 sa však dostali do finančných problémov, a tak z plánovaných prototypov vzniklo iba šesť.

Zdroj: Plint Marketing
Hľadá sa kupec

Spoločnosť Evergrande minulý mesiac zmrazila NEVS do stavu „hibernácie“, keďže sa nepodarilo zabezpečiť kupca pre projekt Emily. Z 340 zamestnancov švédskej firmy prepustili až 320. Značka Polestar už podpísala nájomnú zmluvu na časť továrne Trollhättan patriacu značke NEVS, ktorá bola predtým domovom Saabu. Materská spoločnosť značky Polestar – Volvo má v pláne využívať zariadenie ako základňu výskumu a vývoja pre svoje budúce elektromobily.

Nová generálna riaditeľka NEVS Nina Selander teraz hľadá kupca pre projekt Emily a vyzvala zainteresované strany, aby kontaktovali spoločnosť vo veci odkúpenia modelu Emily. Peter Dahl dodal, že do produkčnej pripravenosti projektu chýba približne rok a pol. Povedal: „Všetko pripravujeme na to, aby sa celý proces presunul do ďalšej výrobnej fázy. Prototypy dokážu plnohodnotne jazdiť, s výnimkou airbagov a systémov automatického brzdenia.“ Prototypy Emily využívajú 52 kWh batériu z NEVS 9-3, elektrickej konverzie rovnomenného Saabu.

Zdroj: Plint Marketing
Exit mobile version