Domov News Polestar 4 má 544 koní, ale kam zmizlo zadné okno?

Polestar 4 má 544 koní, ale kam zmizlo zadné okno?

Automobilka spadajúca pod Volvo sa stále viac dostáva do povedomia verejnosti. Polestar 4 je malé SUV kupé a automobilka ho označuje za najlepší model z portfólia značky.

Stále sa môže stať, že veľa Slovákom táto automobilka nepovie nič. Pomerne mladá automobilka spadajúca pod švédske Volvo sa však dostáva čoraz viac do povedomia verejnosti. Sústredí sa výhradne na elektromobily a tentokrát si opäť pripravila niečo špeciálne. Polestar 4 rozhodne zaujme, niečo mu však chýba.

Polestar 4

Najrýchlejší zo všetkých

Polestar 4 bude najrýchlejším spomedzi všetkých modelov švédskej automobilky zaoberajúcej sa výhradne elektromobilmi. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne už za 3,8 sekundy. Bohužiaľ, maximálnu rýchlosť výrobca neuvádza. O tieto výkony sa stará dvojica elektromotorov. Ich kombinovaný výkon je slušných 544 konských síl a krútiaci moment sa rovná hodnote 686 Nm. Samozrejme, teraz bola reč o výkonnejšom variante. Ten slabší je ukrátený o elektromotor poháňajúci prednú nápravu. V tomto prípade vám elektromotor pošle na zadné kolesá výkon 272 koní a 343 Nm. Pod podlahou novinky je uložený akumulátor s kapacitou 102 kWh. V prípade verzie s pohonom oboch náprav na jedno nabitie prejdete obstojných 560 km. V prípade slabšej verzie dojazd na jedno nabitie stúpne na rovných 600 kilometrov.

Polestar 4

Nezameniteľný dizajn

Po dizajnovej stránke si Polestar 4 nepomýlite s ničím, jedine s iným modelom značky, respektíve Volvom. Aj keď sú si všetky modely z portfólia náramne podobné, odlíšiť ich by nemal byť väčší problém. Na prvý pohľad vás minimálne zaujme úplne absentujúce zadné okno. Aj vďaka tejto vychytávke mohla automobilka priestor za prednými sedadlami pomenovať ako intímne prostredie so sklopnými sedadlami. Jediný háčik však je, že nový model je už v štandardnej výbave dodávaný s panoramatickou strechou, pričom jej elektro-chromatický zatmavovací systém bude voliteľným príplatkom. Nový model svojimi rozmermi útočí na Teslu model Y. Švédskej novinke hrá do kariet rázvor kolies, ktorý dosahuje až 3 metre.

Polestar 4

Nabité technológiami

Ako už pri tejto automobilke býva zvykom, aj tento model je doslova nabitý technológiami. Za zmienku rozhodne stojí 14,7-palcový head-up displej, ktorý v zimnom období zlepšuje svoju čitateľnosť režimom sneh, kedy biele písmo zmení farbu na čitateľnejšiu žltú. Pred vodičom je umiestnený digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,2 palca a na stredovej konzole zase displej infotainmentu o rozmere 15,4 palca, navyše s HD rozlíšením. Milovníci hudby si prídu na svoje prémiovým ozvučením Harman Kardon so 16 reproduktormi. Na zahodenie však nie je ani ten základný, ktorý s 12 reproduktormi ponúka výkon 1400 W. Za zmienku ešte rozhodne stojí riešene nahradzujúce zadné okno. Nahrádza ho HD kamera so širším záberom ako by mal vodič v klasickom vnútornom spätnom zrkadle.

Polestar 4

Ako v bavlnke

Udržateľné materiály majú v kabíne opäť veľkú prevahu. Napríklad látka použitá na čalúnenie sedadiel je zo 100 % vyrobená z recyklovaných PET fliaš. Veľký dôraz sa kladie aj na bezpečnosť, o ktorú sa stará 9 airbagov, 12 kamier po celom aute a 12 ultrazvukových snímačov, ktoré kontrolujú dianie vo vnútri, ale aj okolo auta. Maximálna bezpečnosť je už však v prípade týchto švédskych automobiliek tak trochu samozrejmosť. Polestar 4 najskôr uvidíme na čínskom trhu, neskôr však stúpi aj na americký a európsky trh. Dostupné budú spomínané dve výkonnostné varianty, vo viacerých stupňoch výbavy. Odhadovaná cena sa pohybuje na čiastke okolo 60 000 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: Audi A6 2015 po 140 000 kilometroch, na čo si dať pozor?
Nasledujúci článokLincoln Nautilus cieli na mladých, má obrazovku väčšiu než 5-ročné dieťa