startstop

Rok príprav. Tento počin Dacie je svetovým unikátom

Výroba vozidla zahŕňa komplexný a zložitý proces. Ako je známe, značka Dacia prešla nedávno na novú identitu s novým logom a túto zmenu bolo potrebné transformovať aj do jej výrobných závodov. Automobilka to po vyše ročnej príprave stihla urobiť za 24 hodín.

Dacia po niekoľkých mesiacov odhalila, ako sa jej podarilo zmeniť celú ponuku vozidiel na novú identitu. Urobila to skutočne rýchlo, v rovnakom čase a v troch rôznych závodoch súčasne: v Pitesti v Rumunsku a v Casablance a Tangeri v Maroku. V týchto závodoch z výrobných liniek zíde každých 50 sekúnd jedno vozidlo. Celkovo bolo preto potrebné, aby 3 100 vozidiel denne nieslo už nové označenie značky. Práve toľko vozidiel musela Dacia vymeniť od pondelka 24. októbra 2022 od 9.00 h, keď sa vozidlá dostali na linku a mali sa na ne namontovať nové diely. Nové komponenty boli vopred zaregistrované v IT systémoch, ktoré boli všetky prepnuté v pondelok ráno, aby sa eliminovalo riziko chýb a zabezpečil sa úspešný prechod bez zníženia kvality. Logistické priestory boli tiež prispôsobené tak, aby sa do nich zmestili nové diely a aby sa zabránilo ich zmiešaniu so starými komponentami.

Prechod na novú identitu značky bol spojený aj s veľkou logistickou výzvou. Zmeniť sa museli všetky modely – Duster, Sandero, Logan aj Jogger, a to v troch závodoch súčasne. Logistický tím musel zvládnuť 190 nových produktov od 57 rôznych dodávateľov vrátane loga, nového emblému a nových farieb. A to v čase všeobecného nedostatku náhradných dielov a surovín.

Svetový unikát?

“Na tento prechod sme sa pripravovali rok. Počítali sme so všetkými problémami spojenými s dodávateľskými reťazcami, školeniami a kvalitou. Vďaka koordinácii všetkých oddelení sa nám podarilo v pondelok ráno postupne zaviesť novú identitu značky bez výrazných dopadov na výrobu,” povedal Stefan Stanca, manažér technických projektov Dacie. “Zvládli sme to vo veľkom štýle, pretože organizácia, odhodlanie a nasadenie našich tímov boli príkladné. Všetky predsériové vozidlá boli dodané načas a výroba sa začala podľa plánu. Vždy, keď na ceste zbadáme nové vozidlo, sme hrdí na to, že sme sa podieľali na úspechu uvedenia na trh a zaslúžili sa o spokojnosť našich zákazníkov,” dodala Ileana-Florentina Botea, manažérka logistických projektov.

“Sme presvedčení, že je to prvýkrát, čo automobilka modernizovala celý svoj modelový rad, a to v troch závodoch súčasne. Ukazuje to, aká je spoločnosť Dacia flexibilná a agilná,” hovorí s hrdosťou Christophe Dridi, viceprezident pre priemysel v spoločnosti Dacia.

Exit mobile version