startstop

Zo Starého Mesta do Petržalky za 10 sekúnd. Renntech si posvietil na AMG GT

Štvordverové kupé Mercedes-AMG GT63 je už v sériovej podobe poriadne monštrum. Za veľkou mlákou majú však asi vyššie nároky. Firma Renntech z tohto auta spravila ešte väčšiu beštiu.

Americká firma sídliaca na Floride vznikla už v roku 1989. Zameriava sa zväčša na modely nemeckej automobilky Mercedes. Zakladateľ spoločnosti Renntech, Hartmut Feyhl, pracoval dlhých 12 rokov v AMG, ešte predtým ako spadlo pod samotný Mercedes v roku 1999. Poďme sa pozrieť, čo predviedli s modelom Mercedes-AMG GT63.

Už na prvý pohľad je to jasné 

Hneď na prvý pohľad je jasné, že toto nie je len tak obyčajný Mercedes-AMG GT63. Výrazné, červeno čierne lakovanie karosérie len zvýrazňuje linky. Agresívny predný nárazník so spliterom z uhlíkových vlákien a krídelkami korigujúcimi obtekanie vzduchu zaručuje, že vás nikto nebude zdržiavať. Pri pohľade z profilu pútajú pozornosť disky kolies vo farebnom prevedení ladiacom s karosériou. Zmien sa dočkali aj zadné partie, kde dominuje masívnejšie zadné krídlo a oveľa agresívnejší difúzor. Čerešničkou na torte v prípade vizuálnych zmien je, že všetky aerodynamické prvky sú aj naozaj funkčné a neplnia len estetickú funkciu.

To hlavné sa odohráva pod kapotou

Zovňajšok auta je samozrejme dôležitý, v prípade úpravcu Renntech sa vždy to hlavné odohráva pod kapotou. Inak to nie je ani v tomto prípade. Pod prednou kapotou drieme motor s označením M177. Tento motor je dobre známy, osemvalcový agregát s objemom 4 litre, ktorý je dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Na americkej Floride si posvietili na turbá, ktoré sú v úprave stage II, jednotku ECU, ktorá dostala novú mapu. Nové je taktiež sanie z uhlíkových vlákien a vysokotlakové čerpadlá. Pri použití 100-oktanového benzínu máte dostupný výkon až 1196 koní. Tento obrovský výkon je prenášaný na cestu 9-stupňovou automatickou prevodovkou s novou riadiacou jednotkou.

Slušné výkony

Vďaka týmto vylepšeniam a pohonu všetkých štyroch kolies toto auto akceleruje na 100 km/h len za 2,44 sekundy. Asi iba pre obyvateľov USA je dôležitý aj údaj zo šprintu na štvrť míle. Mercedes-AMG GT 63 s úpravou od Renntech to zvláda za 9,9 sekundy a cieľovú čiaru pretne pri rýchlosti 224 km/h.

 

Exit mobile version