startstop

Novinky z Affalterbachu – Mercedes-AMG GLC 43 a 63

Vždy, keď si pre nás pripravia niečo inžinieri z Affalterbachu, máme sa na čo tešiť. Spoznávame Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance a jeho slabšieho súrodenca s označením GLC 43 4 Matic.

Strhne sa vlna kritiky na nový Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance, tak ako to bolo aj v prípade novej generácie ostrého C-čka? Keďže toto veľmi obľúbené SUV má technický základ práve v spomínanej triede C, vydalo sa v jeho stopách.

Hybrid

Pod prednou kapotou Mercedesu-AMG GLC 63 S E Performance sa ukrýva štvorvalec s objemom 2 litre. Automobilke už na počte valcov nezáleží, a tak obe varianty majú v podstate totožný agregát. V prípade slabšej verzie s označením 43 produkuje výkon 421 koní a rovných 500 Nm. Pokiaľ siahnete po výkonnejšom variante, motor dostal väčšie elektrické turbo a produkuje tak výkon 476 koní a 545 Nm. V tejto verzii mu však navyše dopomáha elektromotor, ktorý sám produkuje výkon 204 koní. Avšak tento výkon je dostupný len po dobu 10 sekúnd. V ostatnom prípade elektromotor produkuje výkon len 109 koní. Pri správnej konštelácii tak dokážete vystreliť z 0 na 100 km/h už za 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 275 km/h.

Treba vedieť zastaviť

Pri takomto vysokom výkone je potrebné mať aj poriadne brzdy. V športovej divízii AMG mysleli aj na toto. Slabšia verzia, Mercedes-AMG GLC 43 disponuje 370-milimetrovými kotúčmi so 4-piestikovými strmeňmi na prednej náprave a 360-milimetrovými kotúčmi na tej zadnej. Do brzdových kotúčov na zadnej náprave sa zahryzávajú jednopiestikové strmene. Výkonnejšia verzia dostala väčšie brzdy. Vŕtané brzdové kotúče majú priemery 390 a 370 milimetrov, zatiaľ čo predné strmene majú až 6 piestikov.

Množstvo technológií

Obe výkonnostné varianty už v základe disponujú aktívnym riadením kolies zadnej nápravy a adaptívnymi tlmičmi. Výkonnejšia verzia má navyše systém Active Ride Control, teda aktívne stabilizátory, ktoré slúžia na potláčanie náklonov pri prejazdoch zákrutami. Zaujímavosťou je samostatná, malá trojstupňová prevodovka tohto systému, ktorá dokáže meniť tuhosť vďaka oddeleným stranám stabilizátorov. Oficiálne sme sa termín nástupu novinky na náš trh nedozvedeli, môžeme však predpokladať, že prví zákazníci sa svojich vozidiel dočkajú ešte tento kalendárny rok.

 

Exit mobile version