Domov News Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE dostal techniku z F1, posádku prenesie...

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE dostal techniku z F1, posádku prenesie do sveta motoršportu

Taký výkon v strednej triede svet ešte nevidel. Mercedes pri vývoji nového AMG C 63 aplikoval všetky poznatky a skúsenosti z víťazných rokov v F1 a postavil športové vozidlo, aké momentálne nemá konkurenciu.

Chcete každý deň jazdiť s autom, ktoré sa technikou najviac podobá monopostu F1? Potom rozhodne musíte siahnuť po Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE. Jazda to určite bude komfortná, pretože AMG zachovalo vo svojom novom prírastku každodennú použiteľnosť a dokonca aj mimoriadnu efektívnosť. To všetko s úžasnou porciou sily pod plynovým pedálom. Vozidlo je dostupné ako sedan aj kombi.

Mercedes-AMG C 63

Know-how z F1

Inžinieri značky Mercedes za predchádzajúce roky v F1 nazbierali množstvo cenných poznatkov a skúseností, ktoré citlivým zapracovaním do osobného vozidla môžu preniesť na cesty pre všetkých fanúšikov a nadšencov silných automobilov. Elektrifikácia vo svete priam okruhových vozidiel je rozhodne krokom vpred. Najmä čo sa týka výkonu a dynamiky. Ak sa navyše podarí vyladiť ovládateľnosť, elektrifikované športiaky dokážu nechať čisto spaľovacích predchodcov ďaleko za sebou.

To je aj prípad modelu Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, ktorý si zo sveta F1 preberá len to najlepšie a hranice výkonu v luxusnej strednej triede posúva na úplne inú úroveň. Navyše, vďaka plug-in hybridnému pohonu môže automobil jazdiť napríklad v nízkoemisných zónach alebo si vodič môže užívať, tam kde sú v platnosti, aj iné výhody vzťahujúce sa na tento typ pohonu.

Mercedes-AMG C 63

Najvýkonnejší štvorvalec na svete

Novinka dostala štvorvalec s impozantným výkonom na úrovni osemvalca. Naozaj, v Affalterbachu sa inžinierom podarilo z neho vydolovať najvyšší výkon 350 kW (476 koní) a maximálny krútiaci moment 545 Nm. To z neho robí momentálne najvýkonnejší štvorvalcový benzínový motor na svete. Priestor pod prednou kapotou však nie je jediným zdrojom energie na pohon kolies. Na zadnej náprave sa nachádzajú ešte ďalšie dva elektromotory s celkovým výkonom 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon pohonnej sústavy E PERFORMANCE, samostatne vyvinutej v Mercedes-AMG, je skutočne brutálnych 680 koní a 1020 Nm.

Vďaka tomuto výkonu a pohonu všetkých štyroch kolies dokáže Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. To je o 6 desatín sekundy rýchlejšie, ako to dokázal model s osemvalcom. Hybridný systém je naprogramovaný na maximálnu dynamiku. Áno, dokáže sa v prípade potreby pohybovať na elektrinu. Ale zelené zóny nie sú jeho primárnym teritóriom. Jeho charakter oveľa viac vynikne na otvorených cestách a uzavretých okruhoch.

Mercedes-AMG C 63

Elektrická pomoc orientovaná na výkon

Aktuálne plug-in hybridy poslednej generácie od značky Mercedes-Benz dokážu v reálnej premávke prejsť na čisto elektrický pohon aj 100 kilometrov a v tomto momentálne nenachádzajú konkurenciu. V prípade C 63 S E PERFORMANCE to je podľa WLTP normy 13 kilometrov, čo sa hodí nielen do obytných a zelených zón, ale najmä na mohutné zvýšenie výkonu s cieľom maximalizácie dynamiky vozidla. Je to dôsledok menšieho akumulátora, ktorý má kapacitu len 6,1 kWh.

Netreba sa však báť nadbytočného tuku, zvýšená hmotnosť tu nebude prekážkou príkladnej ovládateľnosti. Akumulátor je určený na rýchle uloženie energie pre potrebu okamžitej akcelerácie, podobne ako v monopostoch F1. Aby Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE zvládal zrýchľovať na plný plyn opakovane a maximalizovať nabíjanie pri rekuperácii, všetky články akumulátora sú chladené kvapalinou, ktorá okolo nich cirkuluje.

Benzínový štvorvalec ako prvý sériový motor na svete využíva elektrické turbodúchadlo. Táto nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne odozvy v celom rozsahu otáčok a prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť. Okrem toho je integrovaný elektromotor napájaný 400-voltovým vysokonapäťovým systémom. Výhodou elektrického turbodúchadla je eliminácia tzv. turbodiery. Benzínový motor je spriahnutý s 9-stupňovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT-9G, v ktorej je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou rozjazdovou spojkou. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje odozvu na pokyny akceleračným pedálom, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.

8 režimov jazdy

Štandardné plug-in hybridy značky Mercedes-Benz majú elektromotor integrovaný v prevodovke. V prípade C 63 S E PERFORMANCE tomu tak nie je. Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako P3 hybrid.

Mercedes-AMG C 63

Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Koncepcia P3 hybrid prináša množstvo výhod. Jazdných režimov je celkovo až osem – od čisto elektrického až po okruhový režim PRETEKY. Sila pohonnej sústavy prenáša na cesty plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Nechýba ani šmykový modus pre ešte väčšie potešenie z jazdy. K tomu treba prirátať sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy.

Mercedes-AMG C 63

Kde je logo Mercedesu?

Dizajn aj rozmery vozidla sú adekvátne prispôsobené dynamickému jazdnému zážitku. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE sa tak od štandardnej Triedy C líši svalnatejšími proporciami a je o 83 milimetrov dlhší a až o 76 milimetrov širší. Chýbať nesmie ani známe obloženie chladiča s vertikálnymi výstuhami v štýle „Panamericana“. Spojler predného nárazníka AMG s dizajnom krídla prúdového lietadla podčiarkuje vzhľad prednej časti. Rozsiahle úpravy tímu z Affalterbachu na vozidle zosobňuje okrúhla plaketa s čierným erbom AMG na prednej kapote – namiesto tradičnej hviezdy s vavrínovým vencom.

Okrem nej kapote motora dominujú dva charakteristické prelisy. Dizajn modelu dopĺňajú vhodne zladené bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka s veľkým difúzorom, ako aj dve zvonku drážkované zdvojené koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom. K exkluzívnym detailom zadnej časti vozidla patrí špeciálna odtrhová hrana na veku batožinového priestoru (strešný spojler na kombi), klapka nabíjacej zásuvky a označenie modelu s červeným pozadím.

Mercedes-AMG C 63

AMG Track Pace

Na okruhoch vodiči túžiaci po zlepšovaní svojich šoférskych zručností ocenia integrovanú funkciu AMG Track Pace. To je akýsi záznamník údajov na pretekárskej dráhe. Softvér zaznamenáva viac ako 80 rôznych údajov ako napríklad rýchlosť, zrýchlenie, uhol natočenia volantu či intenzita stlačenia brzdového pedála. A to desaťkrát každú sekundu. Okrem toho vodiča informuje aj o čase na kolo a čase v jednotlivých sektoroch trate. Systém Track Pace umožňuje rozložiť využitie elektrickej energie na jednotlivých okruhoch tak, aby bol vodič s vozidlom schopný zajazdiť čo najrýchlejší čas s cieleným využitím výkonu elektromotora. Táto stratégia podpory je vo vozidle uložená pre 30 známych pretekárskych tratí. Cez download sa postupne rozšíri na celkovo 70 okruhov.

Mercedes-AMG C 63

Nové technológie posúvajú jazdný zážitok na celkom novú úroveň. Aj vozidlo, ktoré je plne vybavené najmodernejšími komfortnými, asistenčnými a bezpečnostnými funkciami, dokáže posádku kedykoľvek preniesť do sveta motoršportu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToto čínske auto prekoná aj Sportage, na Slovensku si ho kúpite za…
Nasledujúci článokRange Rover omladil Evoque