startstop

Spojenie Mansory a Lamborghini nemôže nikdy sklamať

Spojenie Mansory a Lamborghini Aventador ako rozlúčka s týmto modelom. Aj keď v Mansory vedia niekedy veci prekombinovať, toto sa celkom podarilo. Mansory sa lúči s modelom Aventador vkusne a so cťou.

Spojenie nemeckého úpravcu Mansory a Lamborghini Aventador veští niečo špeciálne. Pre Lamborghini je model Aventador zasa jedným z najdôležitejších modelov v ich histórii. Výrobu ukončili počas minulého roka. Celkovo tak opustilo taliansku továreň viac než 11 tisíc vyrobených kúskov a niektoré z nich si vzali do parády aj špecialisti zo spoločnosti Mansory. Posledný model má poslúžiť ako zbohom tomuto automobilu.

Každé kilo sa počíta

Rozlúčková verzia preto nesie aj špeciálny názov – Mansory Carbonado GTS. Tento rozlúčkový špeciál vychádza z modelu Aventador SVJ Roadster. Dostal aj kompletne prepracovanú karbónovú karosériu, ktorá by mala symbolizovať celú životnú cestu tohto modelu. Znázorňuje búrlivého býka, ktorý sa nikdy nebál agresivity a emócií.

Mansory Carbonado GTS má výrazné otvory na prívod vzduchu v prednom nárazníku. Nesmú chýbať ani široké blatníky a vzadu dvojitý difúzor. Kto by si nevšimol, zadnej časti ale dominuje niečo iné ako difúzor. Masívne zadné krídlo výrazne zvyšuje prítlak vo vysokých rýchlostiach. A keďže každé kilo sa počíta, upravený model dostal aj špeciálne odľahčené disky kolies CV.7. Veľkosť diskov je vpredu 20 palcov a vzadu až 21 palcov.

Meď a čierna hrajú prím

Mansory sa rozhodne nechcelo nechať zahanbiť a doprialo tomuto modelu aj špeciálnu farbu s názvom „Cupreus“. Ide o kombináciu dvoch farieb, ktoré kombinujú už podľa názvu farbu medi a čiernu farbu. Rovnako tak mix týchto dvoch farieb použili dizajnéri aj v interiéri. Všetky detaily ako prešívanie či doplnky majú tvar šípu.

Čo by to bolo za model od Mansory, keby chýbal karbón. Nájdeme ho ako pomerne vkusný doplnok v interiéri, ktorý dopĺňa unikátnosť modelu. Pre jedinečnosť dostal Mansory Carbonado GTS aj bezpečnostné pásy s logom Mansory, špeciálne koberčeky a logo úpravu sa ocitlo aj na iných miestach, ako napríklad opierky hlavy či stredový panel.

Aj výkon narástol

Pod kapotou sa nachádza atmosférický 12-valec s objemom 6,5 litra. Jeho výkon dosahuje 770 koní a ponúkne aj krútiaci moment na úrovni 720 Nm. Toto sú však hodnoty v štandardnom modeli Aventador SVJ, Mansory ich trošku posunulo ďalej. Upravený model má výkon 820 koní a krútiaci moment 780 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 355 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 2,8 sekundy.

Exit mobile version