startstop

Prvý Mustang na šotolinu? Mach-E Rally ukazuje novú formu zábavy

Po celosvetovej premiére na Festivale rýchlosti v Goodwoode bol Mustang Mach-E Rally po prvý raz odhalený bez kamufláže na autosalóne Mobility IAA v Mníchove. Rozširuje tak rad modelov Mustang Mach-E a posúva elektrické vozidlá iným smerom. Ako vôbec prvý elektromobil značky Ford inšpirovaný pretekmi rely prenáša slobodu a zábavu značky Mustang na poľné cesty.

Ešte pred rokom to bol len nápad a to, čo vidíte dnes, je dôkazom vášne a intenzívnej tvorivosti nášho tímu,“ uviedla Donna Dickson, hlavná inžinierka modelu Mustang Mach-E. „Vždy sme skúmali nové oblasti výkonu a kombinácia odpruženia vyladeného na rely, dvojmotorového elektrického pohonu a šibalského štýlu robí z modelu Mustang Mach‑E Rally iný druh výkonného vozidla – takého, ktoré nadchne zákazníkov hľadajúcich ďalšie dobrodružstvo.

Foto: Ford
Vyššia svetlá výška aj “rally” disky

Mustang Mach-E Rally sa môže pochváliť vyladenou verziou hnacieho ústrojenstva Mustang Mach-E GT s dvojmotorovým usporiadaním s cieľom dosiahnuť krútiaci moment 880 Nm a výkon 487 koní. Mustang Mach-E Rally používa lítiovo-iónový akumulátor s (využiteľnou) kapacitou 91 kWh. Vozidlo má jedinečné odpruženie, ktoré je v porovnaní s Mustangom Mach‑E GT zvýšené o 20 milimetrov v porovnaní  a je vybavené špeciálne vyladenými pružinami, tlmičmi MagneRide a 385‑milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi s červeno lakovanými strmeňmi Brembo.

Foto: Ford

Ford Mustang Mach-E Rally ľahko spoznáte podľa lesklých bielych 19‑palcových diskov kolies z ľahkých zliatin v štýle rely. Obuté sú do pneumatík Michelin CrossClimate2 veľkosti 235/55 R19, ktoré poskytujú väčšiu priľnavosť na bočnici a nespevnenom povrchu v porovnaní s GT. Spodná časť vozidla má ochranné štíty pre predný a zadný elektromotor, ochranná fólia na obložení dverí a podbehoch kolies slúži na zamedzenie odlupovania laku a k dispozícii sú aj predajcom montované štýlové lapače nečistôt na zníženie rozstrekovania vody či blata. Do prednej časti vozidla je zabudovaný odťahovací hrot pre prípad, ak by sa nejaké dobrodružstvo v teréne náhodou trochu zvrtlo.

Foto: Ford

Každý Mustang Mach-E Rally sa bude štandardne dodávať s dvoma pretekárskymi pruhmi, ktoré dopĺňajú paletu výrazných farieb. Vozidlo bude možné objednať v modrej farbe Grabber Blue, čiernej Shadow Black, zelenej Eruption Green a pútavej žltej Grabber Yellow, pričom za príplatok je v ponuke aj možnosť bielej farby Star White alebo nového sivého odtieňa Glacier Gray.

Režim RallySport a špeciálna testovacia trať

Mustang Mach-E Rally je vôbec prvý Ford s jazdným režimom RallySport. Ten je určený na jazdu v teréne a prispôsobuje elektronické riadiace systémy tak, aby umožňoval väčšie sklzy, lineárnu odozvu škrtiacej klapky v záujme lepšej kontroly a agresívnejšie tlmenie na zaistenie lepšieho ovládania v zákrutách. Ako bonus vodiči ocenia, že tento režim jazdy v spojení s novými pneumatikami umožňuje modelu Mustang Mach-E Rally jazdiť na snehu aj iných klzkých povrchoch.

Foto: Ford

Ford na testovanie modelu Mustang Mach-E vyvinul úplne novú rely trať na svojom testovacom polygóne v Michigane. Trať špeciálne navrhli veteráni rallycrossu aby simulovali, čo všetko môže vozidlo zažiť v reálnom svete. Inžinieri a technici potom zneužili prototypy Mustang Mach-E Rally v 800-kilometrových testoch simulujúcich skúšky odolnosti v rallycrosse, aby sa presvedčili, že spĺňa ich konštrukčný zámer.

Foto: Ford

Vo vnútri nájdete kombináciu pohodlia, funkčnosti a štýlu, ktorá sa spája s kultovými bielymi kolesami. Na palubnej doske a spodných ramenách volantu sú lesklé biele akcenty a na dverách kontrastné prešívanie. Vodiči sa pripútajú do športových sedadiel, ktoré majú lesklé biele operadlá a do sedacej plochy je vyrazený nápis „Mach-E Rally“.​

Exit mobile version