startstop

Dobrá správa pre Slovákov, Peugeot 3008 dostane aj spaľováky

Foto: Peugeot

Model 3008 je pre automobilku kľúčovým modelom, nielen na slovenskom trhu patrí medzi najžiadanejšie modely značky. Predstavme si teda novú generáciu, ktorá k nám dorazí ešte tento rok.

Dizajn automobilu sa oproti predchodcovi výrazne zmenil. Už samotná koncepcia automobilu vyvíjaného pod interným označením P64 je celkom odlišná. Vopred sa hovorilo o ďalšom posune smerom ku kategórii crossoverov alebo SUV-kupé, čo naznačovalo odlišnú siluetu ako doteraz. To potvrdili aj prvé snímky zachytených prototypov, naznačujúce klesajúce zadné okno práve v štýle SUV-kupé, rovnako ako oficiálne zverejnené fotografie. Tie najskôr ukázali zamaskovaný prototyp a následne aj kompletne odhalené auto. Peugeot 3008 má vonkajšie rozmery dobre vyvážené (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m). Zostáva 100 % jedným z najkompaktnejších v segmente C kategórie SUV, pričom stále poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.

Foto: Peugeot
Hlavne priestor

Predchádzajúca generácia patrila na špicu segmentu v rámci objemov či už batožinového priestoru alebo priestoru v druhom rade. Peugeot 3008 ponúka v priestore pre cestujúcich 17 rôznych úložných priestorov s celkovým objemom približne 34 litrov: ľahko dostupné bezdrôtové nabíjanie telefónu na stredovej konzole, chladený úložný priestor pod stredovou lakťovou opierkou, držiak na okuliare na strešnej konzole, držiaky na poháre a priehradka na rukavice. S využiteľným objemom 520 litrov pre batožinu je kufor novej 3008 rovnako priestranný ako predchádzajúca generácia. Nová platforma STLA Medium teraz ponúka rovnaký batožinový priestor bez ohľadu na motor.

Foto: Peugeot
Prekopaný kokpit

Pri prvých pohľadoch na interiér modelu Peugeot 3008 sme bez prehnania žasli. S takýmto spracovaním interiéru zvykli prichádzať koncepty na autosalónoch a nie sériové vozidlo. Nový Panoramic i-Cockpit má úplne novú architektúru. Je inovatívny v tom, že panoramatická obrazovka je namontovaná na palubnej doske pomocou upevňovacieho systému, ktorý je neviditeľný z priestoru pre cestujúcich. Toto rozloženie zlepšuje dostupnosť a viditeľnosť informácií zobrazovaných na 21-palcovom panoramatickom dotykovom displeji.

V centrálnej časti prístrojovej dosky sú umiestnené i-Toggles, plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám používateľa: zavolanie obľúbenému kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie a pod. Stredová konzola je priestranná a prehľadná, aby sa zväčšil úložný priestor a priestor pre predného spolujazdca, ktorý ťaží z mimoriadne príjemného, ​​doširoka otvoreného priestoru. Túto priestrannú architektúru umožnilo premiestnenie ovládania automatickej prevodovky na palubnú dosku. Tento ovládací prvok sa teraz nachádza napravo od volantu, vedľa tlačidla stop/štart auta. Je ergonomický a umožňuje jednoduchý prístup k ovládaniu prevodovky a zastavenie alebo naštartovanie motora jediným intuitívnym gestom.

Foto: Peugeot
Čo čakať pod kapotou?

Bude tu čisto elektrická verzia e-3008, k dispozícii však budú aj konvenčné deriváty. Ponuku doplnia dve elektrifikované pohonné jednotky (hybrid a plug-in hybrid), ktoré budú k dispozícii v závislosti od trhu. Pre medzinárodné trhy bude vyrábaný aj ďalší motor, o ktorom budú podrobnosti oznámené neskôr. S turbodieselom 1.5 BlueHDi už nepočítajme, v rámci odklonu značky od vznetových agregátov. Prím má hrať nová generácia trojvalca 1.2 PureTech, ktorá vsádza na mildhybridné riešenie, keď spaľovací motor doplní 48V elektromotor s výkonom 21 kW pre zníženie spotreby aj zvýšenie elánu. Automobilka v tomto prípade počíta aj s novou prevodovkou, keď existujúci osemstupňový automat Aisin nahradí nová šesťstupňová dvojspojková prevodovka E-DCS6 od Punch Powertrain

Naopak s manuálom už sa vôbec nepočíta. Čo sa týka plug-in hybridov, tie dostanú novú benzínovú tisícšesťstovku a tiež dvojspojku Punch Powertrain, rovnako ako zväčšený akumulátor na 21 kWh pre elektrický dojazd cez 50 km. Súčasťou systému má byť aj elektromotor s výkonom 90 kW.

Foto: Peugeot
Elektrina bude zaujímavá

Nový E-3008, ktorý bol od začiatku navrhnutý ako elektrický model, ťaží z radu plne elektrických pohonných jednotiek s nulovými emisiami, aby splnil všetky potreby zákazníkov.

– Dojazd 525 km, pohon 2 kolies, 210 koní/157 kW,

– Dvojmotorový s dojazdom 525 km, pohon 4 kolies, 320 koní/240 kW,

– Dlhý dojazd 700 km, pohon 2 kolies, 230 koní/170 kW.

Táto nová generácia synchrónnych motorov s permanentným magnetom ponúka väčší výkon a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvojmotorovým pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW – 343 Nm vpredu a 83 kW – 166 Nm vzadu). Existujú tri technické verzie vysokonapäťovej batérie:

– Dojazd 525 km so 73 kWh,

– Dvojmotorový s dojazdom 525 km so 73 kWh,

– Dlhý dojazd 700 km s 98 kWh.

Tepelný manažment batérie využíva cirkulujúcu chladiacu kvapalinu na zabezpečenie ultra rýchleho nabíjania, optimalizovaného dojazdu a dlhšej životnosti. Tepelné čerpadlo tiež prispieva k tepelnej pohode obyvateľov a zároveň šetrí energiu batérie. Maximálny nabíjací výkon je slušných 160 kW. 

Exit mobile version