Pokiaľ chcete ujsť z riadkov koncernovej tabuľky a zaužívaných trendov, Peugeot 508 SW je vhodnou príležitosťou. Nová generácia modelu 508 totiž ponúka nezameniteľnú originalitu a emotívny dizajn.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

Príchod novej generácie modelu 508 znamenal pre francúzsku automobilku krok vpred. Osobne sa mi jej dizajn nesmierne zapáčil. Dnes sa však budeme venovať práve verzií 508 SW a ja si kladiem otázku, ktorá je krajšia. Prudký emocionálny dizajn je v prípade francúzskych automobiliek zaužívaným trendom. Nie vždy sa to však podarí, odvážny dizajn totiž nemusí sadnúť každému a tak množstvo zaujímavých modelov skončí v zabudnutí. To však s vysokou pravdepodobnosťou nebude prípad modelu 508 respektíve 508 SW.

Dizajnérium

Atraktívne kombi totiž prináša veľmi dobre vyvážený pomer agresivity a elegancie. Predné proporcie sa nemenili, bočná silueta si aj napriek predĺženej karosérií zachovala kupé líniu. Pri pohľade na zadnú časť nenájdem iné pomenovanie ako dokonalosť. Dizajnéri zvládli premenu štýlového cestovného GT na praktické rodinné či firemné kombi perfektne.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

Dominantou zadnej časti sú práve skupinové svetlá, tie sú prepojené celistvým čiernym pásom. V podstate z čierneho uloženia svetiel, vyčnievajú len tenké červené LED pruhy. Zadné skupinové svetlá sú navyše schopné vytvoriť efektnú animáciu počas odomykania vozidla.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

V interiéri sa opäť odvahou nešetrilo a dizajnéri pravdepodobne dostali voľnú ruku. Palubná doska je vypracovaná horizontálne pričom stredový panel je jasne orientovaný na vodiča. Nová generácia iCockpitu je umiestnená tak vysoko, že HUD je v prípade modelu 508 SW nepotrebný. Údaje sú presne v zornom poli vodiča a nijako nenarúšajú jeho výhľad smerom von. Podrobne sme sa ergonomickej stránke nového modelu Peugeot 508 venovali v našej videorecenzií.

Viac priestoru s kompromisom

Praktická verzia kombi je logickou voľbou hlavne pre tých z vás ktorí potrebujú viac miesta na prevoz batožiny, tovaru a podobne. Na zadných sedadlách pribudlo zopár milimetrov do priestoru nad hlavy pasažierov. Veľkú zmenu oproti bežnej verzií 508 však nehľadajte. Karoséria je celkovo stavaná veľmi nízko čiže veľa miesta na čarovanie nebolo. Konštruktérom sa však podarilo odstrániť práve zakrivenie strechy ktoré v bežnej verzií, nútilo cestujúcich vyššej postavy skláňať hlavu do boku.

Batožinový priestor disponuje papierovou hodnotou 530 litrov, čo vôbec nie je zlé. Práve naopak, miesta ponúka dostatok, nechýba ani dvojité dno v ktorom sa ukrýva rezerva. Pochvala pôjde rozhodne k riešeniu ochrany nakladacej hrany. Tá je pokrytá plechovým profilom, ktorý je navyše vystúpený tak aby bremeno nadvihol a zabránil tak poškodeniu laku alebo iných súčastí. Osobne by som však uvítal viac praktických riešení v kufri.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motor prekvapuje

V prípade našej verzie modelu 508 SW vo výbave Alure, sme mali pod kapotou naftový radový štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. O sprevodovanie sa starala osem-stupňová automatická prevodovka. Môj počiatočný skepticizmus neskôr vystredalo milé prekvapenie.

Naftový agregát je dostatočne živý a s relatívne dlhým kombi si viem poradiť veľmi svižne. Jeho hlavnou dominantou je však spotreba a odhlučnenie. Ani pri vyšších diaľničných rýchlostiach, či naopak pri nepríjemnom pohybe v zápche, hluk motora nepreniká do interiéru. Bez akýchkoľvek problémov zvláda aj dlhé diaľničné presuny. Naša finálna priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 5,3 litra.

BlueHDi 130 je skvelou voľbou rozumu a dobrým kompromisom. Pokiaľ od auta vyžadujete prudkú reakciu na plynový pedál a hlavne pružné zrýchlenie na diaľnici, slabší naftový agregát pravdepodobne nebude pre vás tou správnou voľbou. V takom prípade by som odporúčal siahnuť po naftovom dvojlitry.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nebojte sa experimentovať

Peugeot 508 SW ponúka atraktívny dizajn s ktorým sa rozhodne nudiť nebudete. Interiér je jedným slovom futuristický a poskytuje špecifickú dávku jedinečnosti a ergonómie. Po priestorovej stránke verzia SW výrazne nezaostáva za svojimi konkurentmi a ponúka dostatok miesta. Skvelý naftový agregát dokáže ušetriť financie na pohonných hmotách a dokazuje že nafta stále nevymiera.

Test Peugeot 508 GT 1,6 Pure Tech 225k, v podrobnom teste!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 96 kW/130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Diesel
Pohon predná náprava
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 778 mm
Šírka 1 907 mm
Výška 1 420 mm
Rázvor náprav 2 793 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 602 kg
Rozmer pneumatík 235/45 R18
Objem batožinového priestoru 530 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
SPOTREBA
Mesto 5,9 l/100 km
Diaľnica 4,9 l/100 km
Okresky 4,3 l/100 km
Priemer 5,3 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 28 290 €
Cena testovanej verzie 33 990 €